Gjest blæh|1 Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Er det virkelig normalt å savne ekser, når man gjorde alt for å komme ut av et forhold som man var særdeles ulykkelig i? Er bare 1 år siden det ble slutt, og jeg er veldig glad for at det er slutt. Samtidig kan jeg av og til savne personen, og da blir jeg litt oppgitt for jeg var så utrolig ulykkelig i det forholdet, og det vet jeg han også var. Så lurer på: 1. Er det normalt å savne hverandre selv om begge var ulykkelig i forholdet og begge nå er glad det er over? 2. Hvem er det enklest for å legge forholdet bak seg? Han eller henne? 3. Hvis ingen følelser var igjen hos noen når forholdet gikk over, vil man kunne føle sinne/sjalusi/sorg når den andre parten møter noen etter det over? 4. Normalt at man unngår eksen så mye som mulig, selv på msn, facebook, forum, ute, blandt venner osv selv om det ikke er følelser igjen hos noen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332532-normalt-%C3%A5-savne-ekser/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 1. Er det normalt å savne hverandre selv om begge var ulykkelig i forholdet og begge nå er glad det er over? Vil tro det er helt normalt, det har jo alltid vært noe positivt i forholdet, i alle fall i starten. Følelsene kan jo ikke skrus av selv om forholdet tar slutt. 2. Hvem er det enklest for å legge forholdet bak seg? Han eller henne? Statistikken viser at det oftest er hun som tar initiativ til skilsmisse, mens det er han som raskest finner seg en ny partner. 3. Hvis ingen følelser var igjen hos noen når forholdet gikk over, vil man kunne føle sinne/sjalusi/sorg når den andre parten møter noen etter det over? Det vil aldri være helt tomt for følelser, selv om det kan føles sånn. Forelskelsen er borte, kjærligheten er borte. Men et brudd vil ofte føre med seg negative følelser som av å bli sviktet, av å mislykkes etc. Når eksen møter en ny kan mange slike følelser dukke opp igjen, og sjalusi trenger ikke bety at du vil ha eksen tilbake, men at du vil ha det livet du en gang drømte om å få sammen med eksen. 4. Normalt at man unngår eksen så mye som mulig, selv på msn, facebook, forum, ute, blandt venner osv selv om det ikke er følelser igjen hos noen? Hvis man gjør alt for å unngå eksen tror jeg det er en del følelser av et eller annet slag som fortsatt er til stede. Det trenger ikke være kjærlige følelser, det kan like gjerne være sinne, bitterhet etc. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332532-normalt-%C3%A5-savne-ekser/#findComment-2785437 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blæh|1 Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 1. Er det normalt å savne hverandre selv om begge var ulykkelig i forholdet og begge nå er glad det er over? Vil tro det er helt normalt, det har jo alltid vært noe positivt i forholdet, i alle fall i starten. Følelsene kan jo ikke skrus av selv om forholdet tar slutt. 2. Hvem er det enklest for å legge forholdet bak seg? Han eller henne? Statistikken viser at det oftest er hun som tar initiativ til skilsmisse, mens det er han som raskest finner seg en ny partner. 3. Hvis ingen følelser var igjen hos noen når forholdet gikk over, vil man kunne føle sinne/sjalusi/sorg når den andre parten møter noen etter det over? Det vil aldri være helt tomt for følelser, selv om det kan føles sånn. Forelskelsen er borte, kjærligheten er borte. Men et brudd vil ofte føre med seg negative følelser som av å bli sviktet, av å mislykkes etc. Når eksen møter en ny kan mange slike følelser dukke opp igjen, og sjalusi trenger ikke bety at du vil ha eksen tilbake, men at du vil ha det livet du en gang drømte om å få sammen med eksen. 4. Normalt at man unngår eksen så mye som mulig, selv på msn, facebook, forum, ute, blandt venner osv selv om det ikke er følelser igjen hos noen? Hvis man gjør alt for å unngå eksen tror jeg det er en del følelser av et eller annet slag som fortsatt er til stede. Det trenger ikke være kjærlige følelser, det kan like gjerne være sinne, bitterhet etc. Takk for svarene, de ga meg litt å tenke på! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332532-normalt-%C3%A5-savne-ekser/#findComment-2785441 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BerlinParis Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 1. Er det normalt å savne hverandre selv om begge var ulykkelig i forholdet og begge nå er glad det er over? Vil tro det er helt normalt, det har jo alltid vært noe positivt i forholdet, i alle fall i starten. Følelsene kan jo ikke skrus av selv om forholdet tar slutt. 2. Hvem er det enklest for å legge forholdet bak seg? Han eller henne? Statistikken viser at det oftest er hun som tar initiativ til skilsmisse, mens det er han som raskest finner seg en ny partner. 3. Hvis ingen følelser var igjen hos noen når forholdet gikk over, vil man kunne føle sinne/sjalusi/sorg når den andre parten møter noen etter det over? Det vil aldri være helt tomt for følelser, selv om det kan føles sånn. Forelskelsen er borte, kjærligheten er borte. Men et brudd vil ofte føre med seg negative følelser som av å bli sviktet, av å mislykkes etc. Når eksen møter en ny kan mange slike følelser dukke opp igjen, og sjalusi trenger ikke bety at du vil ha eksen tilbake, men at du vil ha det livet du en gang drømte om å få sammen med eksen. 4. Normalt at man unngår eksen så mye som mulig, selv på msn, facebook, forum, ute, blandt venner osv selv om det ikke er følelser igjen hos noen? Hvis man gjør alt for å unngå eksen tror jeg det er en del følelser av et eller annet slag som fortsatt er til stede. Det trenger ikke være kjærlige følelser, det kan like gjerne være sinne, bitterhet etc. Flott svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332532-normalt-%C3%A5-savne-ekser/#findComment-2785444 Del på andre sider Flere delingsvalg…
srp1365380487 Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 1. Er det normalt å savne hverandre selv om begge var ulykkelig i forholdet og begge nå er glad det er over? Vil tro det er helt normalt, det har jo alltid vært noe positivt i forholdet, i alle fall i starten. Følelsene kan jo ikke skrus av selv om forholdet tar slutt. 2. Hvem er det enklest for å legge forholdet bak seg? Han eller henne? Statistikken viser at det oftest er hun som tar initiativ til skilsmisse, mens det er han som raskest finner seg en ny partner. 3. Hvis ingen følelser var igjen hos noen når forholdet gikk over, vil man kunne føle sinne/sjalusi/sorg når den andre parten møter noen etter det over? Det vil aldri være helt tomt for følelser, selv om det kan føles sånn. Forelskelsen er borte, kjærligheten er borte. Men et brudd vil ofte føre med seg negative følelser som av å bli sviktet, av å mislykkes etc. Når eksen møter en ny kan mange slike følelser dukke opp igjen, og sjalusi trenger ikke bety at du vil ha eksen tilbake, men at du vil ha det livet du en gang drømte om å få sammen med eksen. 4. Normalt at man unngår eksen så mye som mulig, selv på msn, facebook, forum, ute, blandt venner osv selv om det ikke er følelser igjen hos noen? Hvis man gjør alt for å unngå eksen tror jeg det er en del følelser av et eller annet slag som fortsatt er til stede. Det trenger ikke være kjærlige følelser, det kan like gjerne være sinne, bitterhet etc. Jeg tror man kan gjøre en innsats , bevisst, for å komme seg videre, og at man kan komme til å savne eksen mye mer dersom man slurver med dette arbeidet.F eks tror jeg det er lurt å holde avstand, ikke blåse liv i kontakt via chattekanaler, facebook, møtes på byen osv. Man kan godt spørre felles venner om det er sannsynlig at eksen kommer til å være til stede på tilstelninger - da kan man finne på en god grunn eller en plausibel unnskyldning for å gå tidlig og heller gjøre noe annet den kvelden. Og man kan unngå å mimre på merkedager og bursdager, unngå steder der man hadde spesielt romaniske dater eller opplevelser, legge ting bak seg ved å skru om på tankemønsteret hver gang man merker at man mimrer om eksen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332532-normalt-%C3%A5-savne-ekser/#findComment-2785567 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blæh|1 Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Jeg tror man kan gjøre en innsats , bevisst, for å komme seg videre, og at man kan komme til å savne eksen mye mer dersom man slurver med dette arbeidet.F eks tror jeg det er lurt å holde avstand, ikke blåse liv i kontakt via chattekanaler, facebook, møtes på byen osv. Man kan godt spørre felles venner om det er sannsynlig at eksen kommer til å være til stede på tilstelninger - da kan man finne på en god grunn eller en plausibel unnskyldning for å gå tidlig og heller gjøre noe annet den kvelden. Og man kan unngå å mimre på merkedager og bursdager, unngå steder der man hadde spesielt romaniske dater eller opplevelser, legge ting bak seg ved å skru om på tankemønsteret hver gang man merker at man mimrer om eksen. takk for svar! Det er nok lurest det du skriver ja. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332532-normalt-%C3%A5-savne-ekser/#findComment-2785579 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.