Gå til innhold

kyskhetstre og p-piller.

Anbefalte innlegg

Gjest Tror på naturmedisin=)

Jeg er en kvinne på 42 år, som i mange år har vært plaget av pms. Jeg har prøvd kyskhetstre for å dempe plagene, noe jeg har opplevd som effektivt. Nå har jeg også et prevensjonsbehov, og legen min har skrevet ut Yasmin til meg. Har tidligere prøvd cerazette og Conludag, men disse har gitt uutholdelige bivirkninger, særlig Conludag, iform av pms-symptomer og nedstemthet HELE TIDEN. Har også prøvd kobberspiral, men denne kom ut av seg selv igjen... Nå har jeg vært skeptisk til p-piller siden jeg har vært redd jeg skulle reagere akkurat som på minipillene. Nå var det ferietid, og mulig å prøve for å se hvordan det gikk. Etter 10 dagers bruk, har jeg ikke fått noe særlig med plager. Jeg er ikke blitt premenstruell, noe jeg rakk på like kort tid med Conludag. Så det ser veldig bra ut=) Nå hadde jeg en pakke kyskhetstre liggende, og har av gammel vane fortsatt å ta de. Disse påvirker hormonbalansen. Har tenkt at det kanskje hadde en gunstig effekt, at jeg ville få mindre bivirkninger av p-pillene hvis jeg fortsatte å ta kyskhetstre, men så slo tanken meg: Kanskje virkningen og dermed sikkerheten av p-pillene blir påvirket av kyskhetstreet. Jeg vet at et urte-antidepressiva gjør p-piller mindre sikker...

Så nå lurer jeg, har noen hørt om at kyskhetstre påvirker effekten av p-piller?? Det er kanskje et rart spørsmål, men jeg håper allikevel på svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332564-kyskhetstre-og-p-piller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tror på naturmedisin=)

Sikkert jeg som er dum..... men jeg ble bare så nysgjerrig på hva kyskhetstre er? Virker det virkelig positivt på PMS?

Kyskhetstre er en urte. Jeg tar den i kapselform. Det heter Femicure, så vidt jeg husker i skrivende stund, og jeg kjøper dem i Sverige.

Jeg syns de har hatt merkbar effekt på PMS, ja!=)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...