filiokus81 Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Jeg skjønner at du ble lei deg, jeg. Du overreagerte nok litt, men det er lov til å bli skuffet. Jeg tror poenget er at han vet ikke/ forstår ikke hva du ønsker av han, derfor må du fortelle han det. Så får dere ta diskusjonen derfra, og prøve å komme til enighet. Dersom han uansett ikke liker å danse er det kanskje ikke et veldig stort offer å si nei dersom han blir bydd opp av fremmede damer? Så kan han heller by opp deg dersom han mot formodning skulle få lyst likevel. Og så får du akseptere at det er du som må ta initiativet hvis det skal bli noe dansing. For eksempel. Lykke til da! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332567-er-det-greit-at-partneren-danser-med-andre/page/3/#findComment-2786052 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke akkurat nå Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Litt rart på konsert kanskje - å benytte sjansen til å danse med andre akkurat mens du ikke var der...? Kunne ha skjønt det hvis det var på et ute-/dansested, men. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332567-er-det-greit-at-partneren-danser-med-andre/page/3/#findComment-2786068 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 '' Jeg satt i et hjørne og strigråt resten av konserten. - Sorgfri - '' Du bør skifte nick. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332567-er-det-greit-at-partneren-danser-med-andre/page/3/#findComment-2786069 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 '' Jeg satt i et hjørne og strigråt resten av konserten. - Sorgfri - '' Du bør skifte nick. *LOL* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332567-er-det-greit-at-partneren-danser-med-andre/page/3/#findComment-2786072 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dize Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Joda, jeg har vært i mange finere selskap, har du? Der er det skikk og bruk at første dans er med den man hadde til bords, noe som ikke er ens egen partner, med mindre man er forlovet. Ja, første dansen skal være med borddamen, men jeg mente i første rekke. Altså at man ikke driver og danser med andre damer (herrer) hele kvelden og overlater partneren til seg selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332567-er-det-greit-at-partneren-danser-med-andre/page/3/#findComment-2786083 Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Jeg synes du overdriver og er ekstremt dramatisk. Sitte å grine i et hjørne, fordi mannen danser helt uskyldig med et annet kvinnemenneske? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332567-er-det-greit-at-partneren-danser-med-andre/page/3/#findComment-2786093 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest god kommunikasjon Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Hvis du er sint på ham og krever at han ikke skal danse med andre som har bydd ham opp så er det kanskje å gå litt for langt. Men du har dine følelser og andre har sine følelser for hva som føles sårt og ikke. Ingen har rett til å si at du ikke skal føle det du føler. Hadde jeg vært deg ville jeg heller sagt at det var leit sårt for deg å se ham danse med en annen men at du samtidig skjønner at du ikke kan kreve at han ikke danser med andre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332567-er-det-greit-at-partneren-danser-med-andre/page/3/#findComment-2786098 Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Ja, første dansen skal være med borddamen, men jeg mente i første rekke. Altså at man ikke driver og danser med andre damer (herrer) hele kvelden og overlater partneren til seg selv. Det er faktisk god etikette å danse med alle, og ikke bare en. Ikke at jeg bedriver god etikette som kun liker å danse med min mann, fordi jeg eier null rytmesans, men det er ikke uforskammet å danse med andre enn partner i selskapligheter heller. Men hva DU mener er rett, betyr ikke at det har noe med etikette over fine selskaper å gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332567-er-det-greit-at-partneren-danser-med-andre/page/3/#findComment-2786132 Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Ja, første dansen skal være med borddamen, men jeg mente i første rekke. Altså at man ikke driver og danser med andre damer (herrer) hele kvelden og overlater partneren til seg selv. Og overlate partneren til seg selv hele kvelden, er vel neppe det som var tilfelle her. En stakkars mann tok en dans, mens partneren var å hentet mer å drikke. Ettter sippinga resten av kvelden, tør jeg vel påstå at noen hadde fått nok å drikke, tror du ikke? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332567-er-det-greit-at-partneren-danser-med-andre/page/3/#findComment-2786134 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fioletta Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 ''Hva sier kjæresten din til sitt "forsvar" ?'' Forsvar?? Hjelpe meg! Skal man måtte begynne å forsvare at man danser også nå? Det var derfor jeg satte det i "hermetegn" Altså, hva sier han om saken. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332567-er-det-greit-at-partneren-danser-med-andre/page/3/#findComment-2786152 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ett av to Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Husker jeg rett i at du har barn med en sjalu mann som du bodde sammen med i mange år før du nylig flyttet med ungene til en ny mann i Trøndelag? Og at du har følt deg ensom og likt dårlig at han ønsker å trene alene el reise på jobbreiser? Dersom du er samme person ville jeg rådet deg til å ta opp sjalusien med fastlegen din, før du ødelegger et forhold til en mann jeg syns høres fullstendig normalt sunn ut. Om du ikke er samme person nøyer jeg meg med å si at du overreagerte noe voldsomt, og neppe kan forvente at denne mannen aksepterer den slags oppførsel særlig lenge. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332567-er-det-greit-at-partneren-danser-med-andre/page/3/#findComment-2786197 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Jeg synes du overreagerte, spesielt når du lot det bli en varig krangel, altså ikke bare en utblåsning der og da fordi du ble overrasket. Jeg har søkt litt på dine tidligere innlegg her, og tror du bør passe deg litt for ikke å virke kvelende. Enkelte egenskaper må man faktisk akseptere - jeg tenker på at han faktisk er konsekvent og danser med alle som spør, inkludert deg, men heller aldri byr opp noen. Jeg tror ikke du klarer å forandre på det. Derimot tror jeg du kan få til en forandring i den retning at han aldri vil gå på slike ting med deg i det hele tatt mer... Tenk hardt på at det er deg han faktisk er sammen med og vær litt raus, selv om det svir litt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332567-er-det-greit-at-partneren-danser-med-andre/page/3/#findComment-2786201 Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Jeg synes du overreagerte ja. Generellt ser jeg ingen grunn til å bli sjalu på at partneren danser med andre. Sålenge man ikke danser svært intimt eller utfordrende, så er jo en dans er i utgangspuktet ganske uskyldig, og bare en helt normal måte å sosialisere på i et festlig lag. Jeg kunne forstått deg bedre hvis han hadde brukt svært mye tid på å danse med andre. Men jeg synes det var en stor overdrivelse av deg å reagere slik på en eneste dans. At mannen din takker ja hvis han blir budt opp, er jo bare et tegn på normal høflighet. Og hvis du selv elsker å danse, så regner jeg med at du med glede takker ja hvis du blir budt opp av andre menn?? Såpass toleranse synes jeg man kan bør ha i et "sunt" forhold. Hvis min mann hadde lagt ned forbud for at jeg kunne danse med andre, så ville ihvertfall jeg følt meg fanget og kontrollert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332567-er-det-greit-at-partneren-danser-med-andre/page/3/#findComment-2786212 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sorgfri Skrevet 3. august 2009 Forfatter Del Skrevet 3. august 2009 Etter å ha lest alle innleggene vil jeg takke for deres ærlige meninger, selv om noen av dem føles sårende. Som å le og fleipe med at noen gråter og har det vondt. Det er noe jeg aldri ville gjort, men hver sin mening. Jeg svarer alle her, for enkelthets skyld: Ja, jeg har nylig flyttet til Trondheim med ungene mine etter å ha levd med en mann som brøt meg ned psykisk. Har snakket med fastlegen om det (ikke sjalusi) og søkt hjelp, men fått avslag. Man må være selvmordskandidat for å få hjelp har jeg forstått. Jeg var ikke sjalu på damen han danset med, og kunne ikke forestille meg at han gjorde noe galt. Jeg var bare lei meg fordi vi i hverdagene har svært sjelden barnefri, og liten tid til å være kjærester. Vi har det svært hektisk med opptil 5 barn/ungdommer og hund. Jeg har ikke noe imot at han danser med andre hvis vi er på et dansested en sjelden gang. Dette var en rockekonsert, ikke et danseband. Det at jeg satt og gråt hadde verken med alkohol (jeg hadde bare tatt et par øl, og tåler mye) eller sjalusi mot damen å gjøre. Det var at han forlot meg da jeg sto med ryggen til, og dro fra konserten. Jeg er ikke kjent i byen, og visste ikke hvor bussen går fra engang. Jeg følte meg veldig alene og forlatt, derfor gråt jeg. Det er faktisk ikke så lett å forlate alt man kjenner og flytte til en annen kant av landet, så det er godt mulig at det også spilte inn. Så får dere le av det dere som vil. Når det gjelder nicket mitt er det ironisk ment, og noe jeg har hatt lenge. ”Klinelåt” har ingenting med klining å gjøre, det betyr en svært rolig sang hvor man gjerne danser tettere enn swing for eksempel. Det er ikke mye å lære ved å danse med andre på slike sanger, til den som mente det. For øvrig var dette en konsert, og det var den eneste rolige sangen som ble spilt. Ja, jeg ønsker at han skal by opp meg og danse med meg først når vi en sjelden gang er ute, og ikke takke ja til alle andre først. Fordi han vet at jeg ert glad i å danse. Det er for øvrig bare han som blir bydd opp. Mulig mannfolk holder seg unna damer de ser har en partner, jeg vet ikke. Kan ikke påstå at jeg ser ut som et troll heller, og får danse hvis jeg er ute alene. Min kjære sier til sitt ”forsvar” at han mener klinelåt og rolig dans er to forskjellige ting. Og at han holder avstand når han danser rolig med andre. Nei, jeg går ikke og byr opp andre når jeg er ute med kjæresten min, fordi jeg da ønsker å danse med ham. Jeg gjentar for alle at dette var snakk om en utendørs rockekonsert, ikke inne på et dansested. Min kjære og jeg har snakket mye sammen, og jeg har sagt til ham at jeg vil sette pris på om han tar meg med ut på et dansested når vi får barnefri engang. Vi er også enige om at vi tar første og siste dans sammen. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332567-er-det-greit-at-partneren-danser-med-andre/page/3/#findComment-2786229 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sorgfri Skrevet 3. august 2009 Forfatter Del Skrevet 3. august 2009 Jeg synes du overreagerte ja. Generellt ser jeg ingen grunn til å bli sjalu på at partneren danser med andre. Sålenge man ikke danser svært intimt eller utfordrende, så er jo en dans er i utgangspuktet ganske uskyldig, og bare en helt normal måte å sosialisere på i et festlig lag. Jeg kunne forstått deg bedre hvis han hadde brukt svært mye tid på å danse med andre. Men jeg synes det var en stor overdrivelse av deg å reagere slik på en eneste dans. At mannen din takker ja hvis han blir budt opp, er jo bare et tegn på normal høflighet. Og hvis du selv elsker å danse, så regner jeg med at du med glede takker ja hvis du blir budt opp av andre menn?? Såpass toleranse synes jeg man kan bør ha i et "sunt" forhold. Hvis min mann hadde lagt ned forbud for at jeg kunne danse med andre, så ville ihvertfall jeg følt meg fanget og kontrollert. Jeg pleier å takke nei hvis jeg blir budt opp når jeg er ute med kjæresten min. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332567-er-det-greit-at-partneren-danser-med-andre/page/3/#findComment-2786230 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Jeg pleier å takke nei hvis jeg blir budt opp når jeg er ute med kjæresten min. Hvorfor gjør du det? Siden både du og samboeren din vet at du liker bedre å danse enn han, så må du da kunne danse en og annen dans med andre? Med mindre du har noe veldig personlig i mot den som byr deg opp, så er det uhøflig å takke nei. Ta èn dans og returner til samboeren din. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332567-er-det-greit-at-partneren-danser-med-andre/page/3/#findComment-2786231 Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Etter å ha lest alle innleggene vil jeg takke for deres ærlige meninger, selv om noen av dem føles sårende. Som å le og fleipe med at noen gråter og har det vondt. Det er noe jeg aldri ville gjort, men hver sin mening. Jeg svarer alle her, for enkelthets skyld: Ja, jeg har nylig flyttet til Trondheim med ungene mine etter å ha levd med en mann som brøt meg ned psykisk. Har snakket med fastlegen om det (ikke sjalusi) og søkt hjelp, men fått avslag. Man må være selvmordskandidat for å få hjelp har jeg forstått. Jeg var ikke sjalu på damen han danset med, og kunne ikke forestille meg at han gjorde noe galt. Jeg var bare lei meg fordi vi i hverdagene har svært sjelden barnefri, og liten tid til å være kjærester. Vi har det svært hektisk med opptil 5 barn/ungdommer og hund. Jeg har ikke noe imot at han danser med andre hvis vi er på et dansested en sjelden gang. Dette var en rockekonsert, ikke et danseband. Det at jeg satt og gråt hadde verken med alkohol (jeg hadde bare tatt et par øl, og tåler mye) eller sjalusi mot damen å gjøre. Det var at han forlot meg da jeg sto med ryggen til, og dro fra konserten. Jeg er ikke kjent i byen, og visste ikke hvor bussen går fra engang. Jeg følte meg veldig alene og forlatt, derfor gråt jeg. Det er faktisk ikke så lett å forlate alt man kjenner og flytte til en annen kant av landet, så det er godt mulig at det også spilte inn. Så får dere le av det dere som vil. Når det gjelder nicket mitt er det ironisk ment, og noe jeg har hatt lenge. ”Klinelåt” har ingenting med klining å gjøre, det betyr en svært rolig sang hvor man gjerne danser tettere enn swing for eksempel. Det er ikke mye å lære ved å danse med andre på slike sanger, til den som mente det. For øvrig var dette en konsert, og det var den eneste rolige sangen som ble spilt. Ja, jeg ønsker at han skal by opp meg og danse med meg først når vi en sjelden gang er ute, og ikke takke ja til alle andre først. Fordi han vet at jeg ert glad i å danse. Det er for øvrig bare han som blir bydd opp. Mulig mannfolk holder seg unna damer de ser har en partner, jeg vet ikke. Kan ikke påstå at jeg ser ut som et troll heller, og får danse hvis jeg er ute alene. Min kjære sier til sitt ”forsvar” at han mener klinelåt og rolig dans er to forskjellige ting. Og at han holder avstand når han danser rolig med andre. Nei, jeg går ikke og byr opp andre når jeg er ute med kjæresten min, fordi jeg da ønsker å danse med ham. Jeg gjentar for alle at dette var snakk om en utendørs rockekonsert, ikke inne på et dansested. Min kjære og jeg har snakket mye sammen, og jeg har sagt til ham at jeg vil sette pris på om han tar meg med ut på et dansested når vi får barnefri engang. Vi er også enige om at vi tar første og siste dans sammen. :-) Hei igjen! Jeg må si at jeg ikke skjønte av hovedinnlegget ditt at du satt og grein fordi han dro fra deg, og du ikke viste hvor du var. DET syns jeg er helt uakseptabelt av din kjære. Men uansett, så håper jeg en annen gang at du ikke lar noe sånt som en liten dans, ødelegge hele kvelden deres. Særlig med tanke på hva du skriver her, at det er så sjelden dere får anledning til det. Ønsker deg lykke, lykke til. Og du, kontakt fastlegen din en gang til, om du vil ha hjelp, di er pliktige å sende deg videre, men da kan du ikke sitte på legekontoret og ta deg sammen, du må fortelle det som det er. Om det ikke går, så få deg en annen lege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332567-er-det-greit-at-partneren-danser-med-andre/page/3/#findComment-2786256 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 ''Det var at han forlot meg da jeg sto med ryggen til, og dro fra konserten. Jeg er ikke kjent i byen, og visste ikke hvor bussen går fra engang.'' Jeg skrev nedenfor at jeg syntes du måtte tåle at han danset med andre, men det du skriver nå syns jeg er ganske ille. Uakseptabelt å dra uten kjæresten hvis man er ute sammen, i alle fall uten å si fra! Ut fra innleggene du har skrevet tidliger, virker det som dere har veldig forskjellig forventinger til forholdet. At du er en " sitte i armkroken og texte kos og klemz"-type, mens han er en ganske uromantisk type. Det behøver ikke bety at han er mindre glad i deg, men det gjør deg tydeligvis ulykkelig. Og han blir kanskje sliten av at han ikke klarer å gjøre deg fornøyd? Siden han dro på den måten? Jeg har ikke noen svar på hvordan, men jeg håper bare dere finner ut av dette. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332567-er-det-greit-at-partneren-danser-med-andre/page/3/#findComment-2786286 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Etter å ha lest alle innleggene vil jeg takke for deres ærlige meninger, selv om noen av dem føles sårende. Som å le og fleipe med at noen gråter og har det vondt. Det er noe jeg aldri ville gjort, men hver sin mening. Jeg svarer alle her, for enkelthets skyld: Ja, jeg har nylig flyttet til Trondheim med ungene mine etter å ha levd med en mann som brøt meg ned psykisk. Har snakket med fastlegen om det (ikke sjalusi) og søkt hjelp, men fått avslag. Man må være selvmordskandidat for å få hjelp har jeg forstått. Jeg var ikke sjalu på damen han danset med, og kunne ikke forestille meg at han gjorde noe galt. Jeg var bare lei meg fordi vi i hverdagene har svært sjelden barnefri, og liten tid til å være kjærester. Vi har det svært hektisk med opptil 5 barn/ungdommer og hund. Jeg har ikke noe imot at han danser med andre hvis vi er på et dansested en sjelden gang. Dette var en rockekonsert, ikke et danseband. Det at jeg satt og gråt hadde verken med alkohol (jeg hadde bare tatt et par øl, og tåler mye) eller sjalusi mot damen å gjøre. Det var at han forlot meg da jeg sto med ryggen til, og dro fra konserten. Jeg er ikke kjent i byen, og visste ikke hvor bussen går fra engang. Jeg følte meg veldig alene og forlatt, derfor gråt jeg. Det er faktisk ikke så lett å forlate alt man kjenner og flytte til en annen kant av landet, så det er godt mulig at det også spilte inn. Så får dere le av det dere som vil. Når det gjelder nicket mitt er det ironisk ment, og noe jeg har hatt lenge. ”Klinelåt” har ingenting med klining å gjøre, det betyr en svært rolig sang hvor man gjerne danser tettere enn swing for eksempel. Det er ikke mye å lære ved å danse med andre på slike sanger, til den som mente det. For øvrig var dette en konsert, og det var den eneste rolige sangen som ble spilt. Ja, jeg ønsker at han skal by opp meg og danse med meg først når vi en sjelden gang er ute, og ikke takke ja til alle andre først. Fordi han vet at jeg ert glad i å danse. Det er for øvrig bare han som blir bydd opp. Mulig mannfolk holder seg unna damer de ser har en partner, jeg vet ikke. Kan ikke påstå at jeg ser ut som et troll heller, og får danse hvis jeg er ute alene. Min kjære sier til sitt ”forsvar” at han mener klinelåt og rolig dans er to forskjellige ting. Og at han holder avstand når han danser rolig med andre. Nei, jeg går ikke og byr opp andre når jeg er ute med kjæresten min, fordi jeg da ønsker å danse med ham. Jeg gjentar for alle at dette var snakk om en utendørs rockekonsert, ikke inne på et dansested. Min kjære og jeg har snakket mye sammen, og jeg har sagt til ham at jeg vil sette pris på om han tar meg med ut på et dansested når vi får barnefri engang. Vi er også enige om at vi tar første og siste dans sammen. :-) Svaret mitt havnet visst feil, så jeg poster det igjen, sorry ''Det var at han forlot meg da jeg sto med ryggen til, og dro fra konserten. Jeg er ikke kjent i byen, og visste ikke hvor bussen går fra engang.'' Jeg skrev nedenfor at jeg syntes du måtte tåle at han danset med andre, men det du skriver nå syns jeg er ganske ille. Uakseptabelt å dra uten kjæresten hvis man er ute sammen, i alle fall uten å si fra! Ut fra innleggene du har skrevet tidliger, virker det som dere har veldig forskjellig forventinger til forholdet. At du er en " sitte i armkroken og texte kos og klemz"-type, mens han er en ganske uromantisk type. Det behøver ikke bety at han er mindre glad i deg, men det gjør deg tydeligvis ulykkelig. Og han blir kanskje sliten av at han ikke klarer å gjøre deg fornøyd? Siden han dro på den måten? Jeg har ikke noen svar på hvordan, men jeg håper bare dere finner ut av dette. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332567-er-det-greit-at-partneren-danser-med-andre/page/3/#findComment-2786287 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Etter å ha lest alle innleggene vil jeg takke for deres ærlige meninger, selv om noen av dem føles sårende. Som å le og fleipe med at noen gråter og har det vondt. Det er noe jeg aldri ville gjort, men hver sin mening. Jeg svarer alle her, for enkelthets skyld: Ja, jeg har nylig flyttet til Trondheim med ungene mine etter å ha levd med en mann som brøt meg ned psykisk. Har snakket med fastlegen om det (ikke sjalusi) og søkt hjelp, men fått avslag. Man må være selvmordskandidat for å få hjelp har jeg forstått. Jeg var ikke sjalu på damen han danset med, og kunne ikke forestille meg at han gjorde noe galt. Jeg var bare lei meg fordi vi i hverdagene har svært sjelden barnefri, og liten tid til å være kjærester. Vi har det svært hektisk med opptil 5 barn/ungdommer og hund. Jeg har ikke noe imot at han danser med andre hvis vi er på et dansested en sjelden gang. Dette var en rockekonsert, ikke et danseband. Det at jeg satt og gråt hadde verken med alkohol (jeg hadde bare tatt et par øl, og tåler mye) eller sjalusi mot damen å gjøre. Det var at han forlot meg da jeg sto med ryggen til, og dro fra konserten. Jeg er ikke kjent i byen, og visste ikke hvor bussen går fra engang. Jeg følte meg veldig alene og forlatt, derfor gråt jeg. Det er faktisk ikke så lett å forlate alt man kjenner og flytte til en annen kant av landet, så det er godt mulig at det også spilte inn. Så får dere le av det dere som vil. Når det gjelder nicket mitt er det ironisk ment, og noe jeg har hatt lenge. ”Klinelåt” har ingenting med klining å gjøre, det betyr en svært rolig sang hvor man gjerne danser tettere enn swing for eksempel. Det er ikke mye å lære ved å danse med andre på slike sanger, til den som mente det. For øvrig var dette en konsert, og det var den eneste rolige sangen som ble spilt. Ja, jeg ønsker at han skal by opp meg og danse med meg først når vi en sjelden gang er ute, og ikke takke ja til alle andre først. Fordi han vet at jeg ert glad i å danse. Det er for øvrig bare han som blir bydd opp. Mulig mannfolk holder seg unna damer de ser har en partner, jeg vet ikke. Kan ikke påstå at jeg ser ut som et troll heller, og får danse hvis jeg er ute alene. Min kjære sier til sitt ”forsvar” at han mener klinelåt og rolig dans er to forskjellige ting. Og at han holder avstand når han danser rolig med andre. Nei, jeg går ikke og byr opp andre når jeg er ute med kjæresten min, fordi jeg da ønsker å danse med ham. Jeg gjentar for alle at dette var snakk om en utendørs rockekonsert, ikke inne på et dansested. Min kjære og jeg har snakket mye sammen, og jeg har sagt til ham at jeg vil sette pris på om han tar meg med ut på et dansested når vi får barnefri engang. Vi er også enige om at vi tar første og siste dans sammen. :-) ''Det var at han forlot meg da jeg sto med ryggen til, og dro fra konserten.'' Dette er jo noe helt annet, så jeg skjønner ikke helt hvorfor du fokuserere på hvorvidt det er greit å danse med andre i hovedinnlegget. For ordens skyld: Det er helt greit å danse med andre enn partneren, men det er IKKE greit å dra fra partneren uten å si fra. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332567-er-det-greit-at-partneren-danser-med-andre/page/3/#findComment-2786291 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.