Gå til innhold

Redd jeg er gravid:-(

Anbefalte innlegg

Gjest Gravid kanskje....

Hadde sex med kjæresten min ca 4 dager før eggløsning uten at vi brukte prevensjon. Vi planlegger ikke å bli gravide, så dette var skikkelig tåpelig gjort av oss.

Nå dagen etterpå går jeg rundt og er litt engstelig for dette. Kjenner på litt klemming og murring i magen, særlig ved venstre eggleder. det kjennes kanskje litt på samme måte som dagene før mensen (jeg pleier vanligvis ikke å ha slike symptomer på eggløsning).

Mulig jeg kjenner dette kun fordi jeg går å tenker på det hele tiden. Er på et sted hvor det ikke går an å få kjøpt angrepille,så denne får jeg ikke tatt før i morgen. Det er nok uansett for sent dersom egget allerede er befruktet..(hvis det er dette jeg kjenner).

Spørsmålet mitt er altså: Når kan de første symptomene på at en er gravid komme? Og er det i det hele tatt mulig å kjenne at egget blir befruktet inni seg slik jeg innbiller meg at jeg gjør?

Har ingen symptomer forøvrig utenom denne lette murringen nederst i magen, ve side...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332698-redd-jeg-er-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom det er så tidlig som at du kan ta en angrepille, er det nok mer bekymring du kjenner enn faktisk "befruktning". Befruktningen skjer jo når egget er "i fritt fall" inne i deg, og det tar noen dager før det befruktede egget fester seg. Selve befruktningen kan du med andre ord umulig kjenne.

Symptomene på graviditet varierer fra kvinne til kvinne (og graviditet til graviditet), men de aller fleste kjenner lite eller ingenting før tidlig noen dager før forventet mens. Noen opplever en festeblødning, andre opplever økt utflod.

Men dersom dere ikke planlegger å bli gravid, og dere hadde samleie uten prevensjon fire dager før eggløsning, hvorfor løp du ikke på apoteket og fikk tak i angrepille asap?

Uansett: Dersom det nå er for sent å ta angrepillen i forhold til tid etter samleie, er det bare å vente. Du kan teste den dagen du forventer mensen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332698-redd-jeg-er-gravid/#findComment-2787059
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...