Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg må si jeg ble irritert over å høre at nå kan homofile/lesbiske får prøverørsbehandling, mens vi single må fremdeles til Danmark. Jeg har nå vært 3 ganger i Damark og brukt 150 000 på prøverørsbehandling. Jeg har bestemt meg for en gang til, men det hadde vært mye mindre stress hvis jeg kunne fått gjort det i Norge. Er det ikke på tide vi single og kan få dekket dette i Norge. Synes det er ganske urettferdig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332740-pr%C3%B8ver%C3%B8r-som-singel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest du er uten sign, så da kutter jeg også

Nei, jeg syns overhode ikke det er urettferdig! Et barn fortjener å ha to foreldre, og det er ikke det offentliges ansvar å delfinansiere prøverør for single.

To foreldre gir hverandre avlastning og vil ha mer overskudd til barnet.

To foreldre gir et sikkerhetsnett hvis den ene skulle falle fra eller bli syk.

To foreldre gir en balanse i oppdragelse og oppvekst som i de fleste tilfeller er god ballast for barnet.

Jeg har ikke noe i mot aleineforeldre i det hele tatt, og har stor respekt for jobben de gjør for barna sine. Det er ikke min sak om noen bevisst velger å bli aleineforeldre. Men jeg mener bestemt at det ikke er det offentliges sak å delfinansiere verken inseminasjon, prøverør eller adopsjon for single.

Dette er en viktig debatt- Single som ønsker barn drar gjerne ikke veien om klinikken i danmark, men en gratis runde på byen. Det er vel kanskje også dem som finner en donor på privaten.

Mange planlegger rett og slett å bli forelder uten å være i noe forhold, og staten er veldig klar for å hjelpe den som ønsker dette.

Det blir nevnt at barnet har godt av å ha to foreldre, og selvsagt er dette det ideelle. I kjølvannet av homofiles rettighetskamp blir det nærmest slått fast at hvem som helst kan bli like gode foreldre som de biologiske- bare det er to altså.

Vet da sannelig om jeg kan si meg enig i dette.

Jeg skjønner godt at du synes du har like stor rett til å få barn som andre, men det blir feil å sammenligne deg med homofile par. De er tross alt to som skal ta hånd om barnet og det vil alltid være en fordel å ha to foreldre framfor en (nå snakker jeg om foreldre med gode omsorgsevner).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...