Gå til innhold

Reiseforsikring/svineinfluensa

Anbefalte innlegg

Gjest Hoggormen

Jeg har en tur til Praha på tapetet i midten av september, ikke sånn helt bestemt. Det er ikke bestilt noe reise eller hotell ennå.

Vært i kontakt med Europeiske, fått følgende svar fra legen deres:

_______

Hei,

Vi dekker avbestilling for de som har kroniske sykdommer og frarådes å reise. Men hvis du fortsatt ikke har bestilt eller betalt vil du ikke få igjen beløpet om du bestiller billett nå og så avbestiller rett før du reiser. Da vil det ikke ha oppstått en ny situasjon etter at du har bestilt/betalt billetten.

Dersom du allerede har betalt og velger å reise så vil alle utgifter bli dekket om du skulle bli syk. Dvs. til lege, sykehus og eventuelt hotell og nytt fly om du ikke kommer deg hjem igjen som planlagt.

Med vennlig hilsen

Jeg syntes dette var noe tvetydig... Er diabetes noe man ville brukt som grunn til å fraråde å reise?

Eller mener han som skrev dette at jeg ikke får dekket noe om jeg reiser seinere? Ingen har fra legehold frarådet meg å dra. Jeg har jo lyst til dra på tur, tror det hadde vært sunt for psyken i utgangspunktet.... Men med dette stresset. Jeg er ikke redd for å dø av influensaen, men jeg vet at jeg kan havne i problemer om jeg får feber. Det blir jeg nemlig helt fjern av, også skal man gjøre en heftig innsats for å holde blodsukkeret nede... Hadde jeg blitt så dårlig her hjemme ville jeg kontaktet sykehuset om jeg følte jeg ikke ville være i stand til å ta vare på meg selv...

Men jeg synes denne mailen var uklar. Dekker den to punkter eller ett?

Er diabetes en grunn til å fraråde? For min del er den i utgangspunktet velregulert med hba1c oppunder 7 nokså jevnt de siste årene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332791-reiseforsikringsvineinfluensa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tolker det dithen at dersom du ikke har blitt frarådet å reise pga kronisk sykdom, så vil reiseforsikringen din slå inn som vanlig dersom du blir syk av svineinfluensaen.

Poenget til Europeiske er vel at de ikke vil dekke utgiftene til en person som bestiller reisen sin ETTER at de har blitt frarådet å reise.

Gjest Hoggormen

Jeg tolker det dithen at dersom du ikke har blitt frarådet å reise pga kronisk sykdom, så vil reiseforsikringen din slå inn som vanlig dersom du blir syk av svineinfluensaen.

Poenget til Europeiske er vel at de ikke vil dekke utgiftene til en person som bestiller reisen sin ETTER at de har blitt frarådet å reise.

Takk skal du ha ;)

Jeg skjønte det selv etter hvert - dumme meg....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...