Gå til innhold

Ansiktsrens og markedskrefter.

Anbefalte innlegg

marlenexxx27

Da jeg var yngre styrte jeg verre med ansiktsrens av ymse slag. Det var lekre saker, lukta godt og kosta mye. Men så tenkte jeg fuck det, og begynte å vaske fjeset med en såpe (Neutral) uten parfyme/farge og med nøytral ph-verdi fra apoteket, godkjent av allergiforeninga. Skikkelig billige saker, 29.90 eller noe for en relativt stor dunk såpe. Den er ikke billig fordi den er dårlig, men fordi det ikke er noe prestisje-merke, og fordi embalasjen er kjedelig. Merka over hodet ingen forskjell på huden. Forresten, har samme opplevelse med fuktighetskrem.

Hva er det man betaler for når man kjøper disse dyre og lekre produktene som liksom skal gjøre huden så fin? Man betaler for de jævla dyre reklamene de lager for produktene (Hvem ellers er det som betaler for de enn kundene??) Man betaler for å få et merke det oser luksus og skjønnhet fra ("Placebo-effekt er også effekt", som ei venninne sa til meg da hun kjøpte consealer fra Kanebo for 398 kr.). Jeg er overbevist om at de billige greiene kan være like bra, kanskje til og med bedre (Huden lukter bra av parfymert krem, men det er vel neppe noe som bedrer hudkvaliteten).

Alle disse kosmetologene og hudpleierne og hva de nå er, som sier at vi bør bruke det og det produktet, hvor har de det fra? Fra seriøs forskning? Neppe! Resultater fra "vårt laboratorium i Paris" er vel ikke særlig troverdig. Det er vel en grunn til at leger, dvs. folk som har en ordentlig utdannelse og har peiling på hva som funker, aldri anbefaler at man må bruke ansiktsrens? (Så fremst man ikke har et spesielt problem). Leger får lønn uansett hva de sier om skjønnhetsprodukter. Hudpleiere er avhengig av at folk kjøper produkter for at de skal kunne ha jobben sin. Tenk på det.

Nei, spar pengene og bruk de heller på Botox når trynet begynner å bevege seg sørover!

By the way, skrubb før selvbruning er også bortkasta. Det blir fint uansett.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332837-ansiktsrens-og-markedskrefter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tipotek

Ganske så enig med deg! Kjøper ansiktskrem på Rema, apotek og lignende og det fungerer helt greit! Ingen dyre rensegreier heller og jeg er den i jentegjengen med minst rynker! Det man må holde seg unna er tobakk og sola - da har en fin hud selv om en blir eldre. :) Solkrem eller ansiktskrem med faktor kan være lurt om en er en del ute i sola.

Gjest ei som skulle ønske hun hadde visst bedre....

Ganske så enig med deg! Kjøper ansiktskrem på Rema, apotek og lignende og det fungerer helt greit! Ingen dyre rensegreier heller og jeg er den i jentegjengen med minst rynker! Det man må holde seg unna er tobakk og sola - da har en fin hud selv om en blir eldre. :) Solkrem eller ansiktskrem med faktor kan være lurt om en er en del ute i sola.

Har tro på at det er mye rett i det dere sier - hadde selv feilfri hud som ung, men da jeg kom oppi tenårene begynte jeg med alskens produkter fordi jeg trodde det var noe man gjorde. Og etter det har huden min aldri blitt den samme igjen, har hatt problemhud siden, og vurderer å gå tilbake til basic igjen.... Men det er noe med det at når man først har "ødelagt" huden er det ikke sikkert det enkle er det beste lenger, så nå føler jeg at det blir galt uansett hva jeg gjør - å bruke renseprodukter tørker ut og irriterer huden, men bruker jeg det ikke er jeg redd huden ikke blir ren..... Ikke enkelt dette med hudpleie - så mange råd og så mange produkter :(

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...