Gjest Mann på 20 år Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Hei! Jeg er 20 år og har slit med arr i ca. 1 og halv år nå. Har vært innom noen spesialist og fikk noen tabletter og kremer. Men det ser ut ikke til å hjelper mot hypertrofisk arr. Per i dag er jeg kun behandlet av Hudspesialisten i Trondheim. Her har jeg hatt 2 injeksjoner med kortison og 1 fraxel behandling på arret. Arret har redusert litt av behandlinger av kortison, men fraxel så trenger jeg maks 4 behandliger for å kunne ser resultat. Jeg og spesialisten har vurdert om jeg skal ta plastikk kirurgi eller CO2 laser behandlig. Og det var eneste muligheten. Etter alt de dyre injeksjoner ikke har noen virkining på arret lenger. Arret er rundt og rød, hard, ganske følsom og ømt. Spesialisten sa at jeg produserer mye bindevev/ overdreven. Som har ingen elastisk i huden. At det er går utover hudoverflaten. Før jeg kom til Hudspesialisten så var jeg hus Klinikk Stokkan. De sa at jeg har keloid at jeg bør ikke operere, men på huspesialisten sa at jeg har hypertrofisk arr og forklart meg godt om forskjellen. Og sendt meg videre til sykehuset. Der fikk jeg ett år ventetid! Jeg håper du kan gi meg gode råd om jeg skal ta en plastikk operasjon eller ikke. Og jeg er klar over at etter operasjon vil det blir arr men vil jeg bare få vekk de fortykket bindevev i huden at det skal bli flatere i overflaten i huden. Fins det noen behandling som kan ta bort bindevevet ? ogJeg har asiatisk hud! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332850-hypertrofisk-arr/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.