Sorgfri Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Hei! Har postet dette innlegget flere steder, så kom jeg over dette forumet, og tenkte det kanskje var flere som meg her. I tillegg til at det går bort 2 uker hver måned med menssmerter og migrene, har jeg også kroniske rygg. og bekkensmerter jeg har slitt med i mange år. Blir så frustrert over at ingenting hjelper og at smertene aldri forsvinner, men det vet dere sikkert alt om her inne. Her er innlegget jeg skrev, setter pris på alle gode råd og synspunkter. :-) Jeg har nå så sterke smerter at jeg er desperat etter hjelp. Smertene sitter i underlivet, over hele, og er både konstant og i kramper. Det begynte i går ettermiddag, og i natt var det så kraftig at jeg ikke klarte å sove stort. Klarer knapt å gå, det er vondt å bevege seg, sette og reise seg. Det har nå vart i snart et døgn. Jeg fikk mensen i går morges. Paracet, Ibux 600, Naproxen hjelper ikke. Hva kan jeg gjøre?? Jeg er 42 år og mor til to barn på 7 og 10 år. Jeg har alltid hatt veldig kraftige blødninger ved mens, det blør igjennom både tamponger og bind. Har også mye hodepine/migrene som varer en uke om gangen, og sterke menssmerter. Ofte fravær fra jobb pga. dette. Etter svangerskapene har det blitt værre, spesielt etter det siste. Smertene har vært i underlivet, og har vært lokalisert på den ene siden tidligere. Har vært undersøkt både ved sykehuset (MR? De tar mange bilder når jeg ligger i en tunnel), lege og laparaskopi for 3 år siden. De fjernet noen muskelknuter, men sa at alt så bra ut og at jeg ikke skulle ha noen problemer med å få flere barn. Jeg har ikke brukt prevensjon etter at den yngste ble født for 7 år siden. Kan det være endometriose når jeg har blitt sjekket ved laparaskopi? Var til sjekk fordi jeg ikke ble gravid igjen. Hva kan jeg gjøre for å fjerne smertene? Det er håpløst å ikke klare å fungere og smertene kan vare i flere dager... Setter stor pris på all hjelp jeg kan få. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332859-hvordan-leve-med-sterke-menssmerter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Jeg vil ikke tro det er endometriose, siden de ikke fant det ved laproskopi. Endometriose minker også under svangerskap, siden man da ikke har mensblødninger. Jeg antar du har prøvd gode kjerringråd som å trene like før mens og å ligge unna søtt og salt? Så plaget som du er, ville jeg prøvd en prevensjon som fjerner mens, som hormonspiral. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332859-hvordan-leve-med-sterke-menssmerter/#findComment-2788361 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sorgfri Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 Jeg vil ikke tro det er endometriose, siden de ikke fant det ved laproskopi. Endometriose minker også under svangerskap, siden man da ikke har mensblødninger. Jeg antar du har prøvd gode kjerringråd som å trene like før mens og å ligge unna søtt og salt? Så plaget som du er, ville jeg prøvd en prevensjon som fjerner mens, som hormonspiral. Hei! Takk for svar. :-) Forsøkte hormonspiral for noen år siden, men det resulterte i at jeg ble skikkelig syk med rundt 40 i feber i flere måneder. Ble bra da jeg tok ut spiralen igjen. Legen kunne ikke forklare det. Men er det generelt ikke farlig med prevensjon når man har passert 40? Har også forsøkt trening, fikk magesmerter også utenom mens og småblødninger. Salt og søtt vil jeg gjerne holde meg unna, men sliter skikkelig rundt menstiden da.. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332859-hvordan-leve-med-sterke-menssmerter/#findComment-2788379 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Hei! Takk for svar. :-) Forsøkte hormonspiral for noen år siden, men det resulterte i at jeg ble skikkelig syk med rundt 40 i feber i flere måneder. Ble bra da jeg tok ut spiralen igjen. Legen kunne ikke forklare det. Men er det generelt ikke farlig med prevensjon når man har passert 40? Har også forsøkt trening, fikk magesmerter også utenom mens og småblødninger. Salt og søtt vil jeg gjerne holde meg unna, men sliter skikkelig rundt menstiden da.. ;-) Jeg tror ikke man fraråder hormonprevensjon generelt til de som har passert 40, med mindre de røyker eller har økt fare for blodpropp. Men der er jeg på litt gyngende grunn. Spør fastlegen din. Det er bare i dagene like før mens og under mens du trenger å holde deg unna søtt/salt med tanke på menssmerter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332859-hvordan-leve-med-sterke-menssmerter/#findComment-2788382 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mikkelina Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Hei! Takk for svar. :-) Forsøkte hormonspiral for noen år siden, men det resulterte i at jeg ble skikkelig syk med rundt 40 i feber i flere måneder. Ble bra da jeg tok ut spiralen igjen. Legen kunne ikke forklare det. Men er det generelt ikke farlig med prevensjon når man har passert 40? Har også forsøkt trening, fikk magesmerter også utenom mens og småblødninger. Salt og søtt vil jeg gjerne holde meg unna, men sliter skikkelig rundt menstiden da.. ;-) 40 i feber i flere mnd?? Det høres jo alldeles sinnssykt ut.. Jeg fikk feber 1,5 uke etter at jeg satt inn hormonspiral, beskjeden da var livmorbetennelse, og spiralen ble tatt ut. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332859-hvordan-leve-med-sterke-menssmerter/#findComment-2812452 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.