Gjest Usikker og redd for skuffelser.. Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Jeg er en kvinne midt i 30-årene og har truffet en mann på samme alder.. Han har vært single en stund, men vet han hadde en affære for en tid tilbake, hvor hun trakk seg og hvor han ble lei seg (har hørt dette fra en kamerat av ham..). Her en dag ville han ha hjelp til noe på sin e-post.. der lå det en mail fra denne andre damen, samt svar han har sendt henne.. datert juli 2008.. Han har henne også som venn på facebook.. Jeg ble litt usikker da jeg så at han har tatt vare på mailen fra henne for så lang tid tilbake.. det er den eldste mailen han hadde der.. Vi har datet i ca 9 mnd og først nå har det blitt mer seriøst mellom oss.. Jeg er livredd for at hun andre plutselig skal komme inn i bildet.. han var tydelig forelsket i henne.. Hva skal jeg tro om de mailene? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/333048-jeg-lurer-litt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.s Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Spør ham! På en litt forsiktig måte.. Mitt beste råd er å få i gang kommunikasjon om vannskelige temaer.. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/333048-jeg-lurer-litt/#findComment-2790784 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest voksen og allerede skuffet noen ganger... Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Hmmm. Den var ikke lett. det kan være aldeles uskyldig, som at han ikke er så flink med data og derfor sjelden "rydder" i kontoene sine, eller at gammelt skrot ligger der fordi han er slomsete og distre. Et facebook-vennskap er jo heller ikke særlig forpliktende, jeg har 500 av dem, og bare et fåtall har stor betydning for meg - selv om maaaaange av dem er gamle elskere. Som face-venn avviser jeg sjelden en gamlekjæreste, det gjør jeg bare hvis jeg oppfatter det som om hans interesse for meg er upassende eller litt "obsessive", eller selvfølgelig hvis det var et brudd med mye negativitet og fiendtlighet. Dersom det er en vanlig eks, som jeg verken savner eller hater, men som jeg greitt kan si hei til og kanskje ta en kaffe med hvis vi treffes tilfeldig, da er det jo OK. I sånne tilfelle er jo alle følelser borte, og da brukes jo heller ikke facebook-kontakten til noe upassende. En gang når dere har et fortrolig (men ikke romantisk) øyeblikk, kan det kanskje hende du greier å spørre han på en pen måte om det fortsatt er noen kvinner i livet hans som betyr mye? Da må du på forhånd vite hvor mye du tåler å høre, sånn at du eventuelt kan klare å svare fornuftig og rettferdig, uten å bli oppskjørta. Jeg hadde en gang en kjæreste som innrømte at han savnet eksen, og at han hadde vært helt usedvanlig betatt av henne at det var vanskelig å bli forelska igjen. Han sparte dessuten på noen mildest talt intime bilder. Da han sa at han savnet henne og det der, kommenterte jeg det ikke umiddelbart, men jeg tenkte meg nøye om. Så en dag da det var ro og fornuft som hersket, mens vi hadde en god samtale, så tok jeg det opp igjen. Jeg sa ganske rolig at dersom han ennå savnet sin eks og ikke kunne klare å bli forelsket i meg, hvorfor skulle jeg da ha bruk for ham? Jeg hadde allerede vurdert det dithen at jeg faktisk ville godta enhver reaksjon - man må også være forberedt på at manne sier "neivel, da takker jeg for tiden og samværet vi har hatt og sier adjø". Så hvis du klarer å kartlegge om han har et åpent hjerte for deg nå, at han ikke fortsatt savner en annen og er "opptatt" inne i seg selv om han formelt sett er ledig, da kan det gå bra. Så framt dere kan ha god dialog, og han er ærlig om det. Det er viktig også at en sjøl ikke framstår som sytete, sjalu eller anklagende. Dersom du begynner å hakke på "hvorfor er du face-venn med henne, er det noe mer, eller?" vil han neppe ta det bra opp. I alle fall ikke tidlig i forholdet. Har man blitt kjærester og vurderer å flytte sammen, er det vel mer anerkjent at man har lov til å melde inn at man f eks føler seg trua av kontakt med ekser, og at man i fellesskap finner en form som passer begge. Feks: å ha et fotoalbum i stua er greit, og min manns ekser kan være med på bildene, men brudebildet hans fra forrige ekteskap skal ikke finnes i vårt hus, og heller ikke familiebilder i glass og ramme der hun er med. (Og han som sparte på nakenbildene; der skal jeg si deg det ble et oppgjør! de bildene landet fort i ovnen gitt!) Uansett syns jeg du er heldig som har funnet en singel mann uten for mye ubehagelig bagasje - slik det ser ut nå - som kan bli til glede for deg. det er langt mellom single, OK menn midt i tredveårene, jeg syns det bare er nerder, folk med diagnoser og sippete skilte menn med drikkfeldige tendenser å se, jeg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/333048-jeg-lurer-litt/#findComment-2790785 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Jeg synes du skal tro at han har tatt vare på mailene fordi det er en enkel måte å spare på adressen hennes, inntil du evt. får en bedre grunn til å tro noe annet. Hvis dere fortsetter å være sammen, oppdager du sikkert om han er ferdig med eksen eller ikke, etter hvert. Han hadde ikke latt deg komme i nærheten av mailboksen (forsto det som om han spurte deg om hjelp til noe?) hvis det hadde ligget noe potensielt tvilsomt der tror 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/333048-jeg-lurer-litt/#findComment-2790790 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Jeg synes ikke mailen og FB-"vennskapet" er nok til å skulle bli mistenksom. La tvilen komme din kjære tilgode inntil du evt. oppdager noe som skulle tilsi at de har en kontakt de ikke burde (antakelig vil du ikke det). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/333048-jeg-lurer-litt/#findComment-2790816 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.