Gjest livredd24 Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 På dagen, nøyaktig uke 11, våknet jeg med underlivssmerter av en annen dimensjon. Uutholdelige smerter, kaldsvetting og oppkast. Til slutt endte det med lapraskopi hvor legen fant en svart forvridd eggstokk/ eggleder, de vridde tilbake eggstokken og tømte en 8,5 cm stor cyste, ettersom jeg forstod var dette en vanncyste ( den ble sett på nnvendig ultralyd før inngrepet). Eggstokken ble fin og rød i fargen igjen etter at blodet kom til. Dette er nå tre dager siden, og jeg sliter en del psykisk med en del svar jeg følte jeg ikke fikk ordentlig svar på. 1) Ultralyd dagen etter inngrepet visste at det fremdeles var liv i fosteret, og at cysten hadde trukket seg noe sammen etter at den ble tømt. Hva har narkose og en slik opplevelse å si for foster, er det ekstra fare for abort? 2) Hva er sjangsene for at noe slikt skal skje igjen, jeg har forstått at det er en uvanlig tilstand. Og grunnet til at dette skjedde er det pga av tyngden til en 8, 5 cm stor vanncyste? 3) Skal til kontroll om 4 uker , hvor fort kan egentlig slike cyster vokse? 4) Vil eggstokken fungere normalt etter at den har vært helt svart, eller er dette noe tiden vil vise? 5) Kan man dø av en slik tilstand, om den ikke blir behandlet? Jeg har spurt alle disse spørsmålene til legen som undersøkte meg og opererte meg, men fikk bare ymse svar. Er livredd for et tilbakefall. Jeg er forresten 24 år om det skulle ha noen betydning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/333169-vridd-eggstokk-i-uke-11/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chjklø Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Du må nok poste innlegget på nytt, til gynekolog Mette Moen, om du skal få svar.. Og betale med f.eks visakort når du poster det. Gå inn på "spør ekspertene", og kopier innlegget ditt, lim inn osv. Håper du er bedre nå, og at fosteret overlever. Jeg håper også du får svar på dine spørsmål, enten her eller på sykehuset hvor du er, evt begge deler. Ønsker deg lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/333169-vridd-eggstokk-i-uke-11/#findComment-2792678 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.