Gjest Gravid27år Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Hei hei Jeg har akkurat fått påvist at jeg er gravid, og begynner selvfølgelig i den forbindelse å lure på alt som kan være skadelig for fosteret. Jeg føler meg nå ganske rolig og trygg på det meste, bortsett fra mitt lille kjønnsvorteutbrudd for 3-4 år siden. Jeg var da hos legen og fikk fryst bort noen kjønnsvorter ved skjedeåpningen, og har ikke fått utbrudd siden. Jeg har vært hos gynekolog og tatt celleprøve av livmorhals årlig etter dette. Jeg og kjæresten min har være sammen i 3 år, og han har ikke hatt noen form for utbrudd. Siden viruset ligger latent hos meg, lurer jeg på om papillomavirus kan gi skade/følger for foster/barn?? Er det andre kontroller enn celleprøver jeg bør ta? Kan dette gi kjæresten min noen sykdommer utover evt kjønnsvorter? Er det vanlig å få utbrudd igjen når det har gått så lang tid siden jeg hadde utbruddet? Jeg har som sagt hatt fast partner i 3 år. Så egentlig lurer jeg på om jeg kan "glemme" at jeg har hatt kjønnsvorter, og bare fortsette med rutine GU under og etter graviditeten (som forøvrig er helt fantastisk!!!) ?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/333223-kj%C3%B8nnsvorter-og-graviditet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.