Gå til innhold

Brudd, pris på bolig del 2, hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest Svarttrost

Dette er en fortsettelse på en tidligere tråd.

Snakka nettopp med eksen, han vil absolutt ikke være med på det jeg sier. Alternativet er å hente inn ny takst, noe jeg sannsynligvis vil tape på.

Er bare så lei nå, har dårlig psykisk helse og nå gråter jeg bare.

Er i gulvet, vet ikke hva jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/333290-brudd-pris-p%C3%A5-bolig-del-2-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest been there - done that

Det foreligger forresten ikke to markedsverdier, det er låneverdien han snakker om.

Kanskje må jeg bare svelge denne kamelen, har funnet en bolig jeg vil ha, til salgs denne uka.

Samlivsbrudd suger.

:( Svarttrosten

Samlivsbrudd er sjelden kjekt. :(

Føler med deg, men synes absolutt ikke du skal ta en slik avgjørelse når du føler deg så langt nede! Det kan du komme til å angre bittert på siden.

Gjest Svarttrost

Samlivsbrudd er sjelden kjekt. :(

Føler med deg, men synes absolutt ikke du skal ta en slik avgjørelse når du føler deg så langt nede! Det kan du komme til å angre bittert på siden.

Er veldig ustabil, vil uansett dette ned hver gang dette kommer opp :(

Annonse

Det foreligger forresten ikke to markedsverdier, det er låneverdien han snakker om.

Kanskje må jeg bare svelge denne kamelen, har funnet en bolig jeg vil ha, til salgs denne uka.

Samlivsbrudd suger.

:( Svarttrosten

Han forlanger å kjøpe deg ut til lånetakst??? Og du vurderer å gå med på det?

Jeg skjønner ikke hvordan du skulle tape på en ny takst, lånetakst er jo mye lavere enn verditakst.

Hør på mariaflyfly. Ikke svar, la advokaten din gjøre det. Og ikke gi opp nå, det kommer du til å angre på lang tid fremover. Du får tåle litt ubehag i dag med tanken på at fremtiden blir bedre av det. Det gjelder barnas fremtid også, det er ikke bare hos faren sin de skal ha et ok hjem.

Gjest been there - done that

Er veldig ustabil, vil uansett dette ned hver gang dette kommer opp :(

Selv om du ikke føler det slik nå, vil du smått om senn bli sterkere og sterkere.... Du må _ikke_ ta slike avgjørelser når du føler deg på bånn.

Masse gode tanker og lykkeønskninger til deg fra meg

Gjest Svarttrost

Han forlanger å kjøpe deg ut til lånetakst??? Og du vurderer å gå med på det?

Jeg skjønner ikke hvordan du skulle tape på en ny takst, lånetakst er jo mye lavere enn verditakst.

Hør på mariaflyfly. Ikke svar, la advokaten din gjøre det. Og ikke gi opp nå, det kommer du til å angre på lang tid fremover. Du får tåle litt ubehag i dag med tanken på at fremtiden blir bedre av det. Det gjelder barnas fremtid også, det er ikke bare hos faren sin de skal ha et ok hjem.

Det er ikke så stor forskjell, det dreier seg om 50 eller 100.000 til meg

Det er ikke så stor forskjell, det dreier seg om 50 eller 100.000 til meg

Så derfor vurderer du å gi ham 50-100 000, sånn bare for å slippe ubehag selv?

Hvis det er så lite, hvorfor kan ikke _han_ gi seg? Det er helt vanlig å bruke verditakst, og går han ikke med på det, får du forlange eiendommen solgt. Hvis han da fortsatt ikke gir seg, var tydeligvis ikke eiendommen viktig nok for ham, og du ville risikert at han solgte den med en gang uansett.

Snakket med advokaten i dag, jeg visste det samme som henne. Altså tilbake til start.

Jeg ville virkelig latt advokaten ta seg av kommunikasjonen rundt dette, slik at du slipper det verste ubehaget. Jo mer du kan lesse over på vedkommende, jo bedre. Slik tenkte ihvertfall jeg. Det er viktig at ting gjøres på riktig måte.

Gjest Svarttrost

Så derfor vurderer du å gi ham 50-100 000, sånn bare for å slippe ubehag selv?

Hvis det er så lite, hvorfor kan ikke _han_ gi seg? Det er helt vanlig å bruke verditakst, og går han ikke med på det, får du forlange eiendommen solgt. Hvis han da fortsatt ikke gir seg, var tydeligvis ikke eiendommen viktig nok for ham, og du ville risikert at han solgte den med en gang uansett.

han synes den nye taksten er for høy. Kanskje er den det, vettaf....

han synes den nye taksten er for høy. Kanskje er den det, vettaf....

Selvsagt synes han det! Alle som skal kjøpe noe vil helst ha det billigst mulig.

Hvem tror du vet best hva en eiendom er verdt, eksen din eller en profesjonell takstmann?

Dette er ikke tidspunktet for å gi opp og legge seg ned og grine. Stå på ditt, og la advokaten ta kommunikasjonen.

Annonse

Gjest Svarttrost

Skjønner at dere vil meg vel, men spørsmålet er altså om jeg bør vente på ny takst eller gå med på dette,- og få boligen som nå er til salgs.

Ny takst tar tid, og vil sannsynligvis være lavere.

Er det noen som klarer å se objektivt på dette?

Skjønner at dere vil meg vel, men spørsmålet er altså om jeg bør vente på ny takst eller gå med på dette,- og få boligen som nå er til salgs.

Den boligen som er til salgs nå - når er den klar for overtagelse da? Jeg kjøpte i september og fikk nøklene 1. desemner og betalte derfor heller ikke før da.

Har du lyst til å gi bort 50.000-100.000 til eksen så går du med på det han sier. I motsatt tilfelle avventer du ny takst, mellomfinansierer i banken og tar de pengene selv.

Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor den nye taksten vil være lavere. Ikke tar det særlig lang tid å skaffe en heller.

Gjest MayLynn

Hvorfor vil den nye taksten være lavere? Er ikke taksten dere har en lånetakst og ikke en takst på markedsverdi?

Gjest Svarttrost

Den boligen som er til salgs nå - når er den klar for overtagelse da? Jeg kjøpte i september og fikk nøklene 1. desemner og betalte derfor heller ikke før da.

vet ikke når overtagelsen er, men regner med budrunde i slutten av denne uka

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...