Gå til innhold

Smerter i rygg og ellers i kroppen. Kreft?

Anbefalte innlegg

Hver gang jeg får veldig vondt tenker jeg kreft. Har noen smerter i øvre deler av ryggen for tiden som jeg er veldig bekymret for. Hadde disse smertene en stund i vinter også , men bedret seg. Nå er det veldig vondt. De kommer og går. Har også vondt andre plasser rundt om i kroppen. I en fing, en arm, fot, en tå..osv.. Som regel en plass om gangen. Disse smertene har jeg hatt på og av i mange, mange år. Er slitsomt. Har jo vert å tatt mange blodprøver før. alt har vært helt fint. Har også fått et barn for 1 år siden. Det jeg lurer på er noen som vet hva disse smertene kan være. Kan man ha kreft i mange år uten at det blir oppdaget og en blir syk?Hypokonder!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/333300-smerter-i-rygg-og-ellers-i-kroppen-kreft/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke gå med det alene

Dette høres i mine ører ut som helseangst. Jeg betviler selvsagt ikke smertene dine, men tolkningen av dem. Helseangst er utmattende og vondt, men det kan du få hjelp for. Det er heller ikke spesielt uvanlig å få helseangst i større grad enn tidligere etter en har blitt mor.

Kognitiv terapi hjelper mot slike tanker, og legen din kan henvise deg til en slik terapeut. Eller en kan gå på det private markedet og komme raskt til. Men kanskje er det også nok å snakke med legen om det. Det er ingen ting av det du beskriver som får mine tanker til å gå mot en kreftform.

Helseangst har det med å vokse seg større hvis en ikke snakker med noen om det. Som en verkebyll. Så jeg ville snakket med legen. Der er vel også slik at en lettere kjenner på smertetilstander i kroppen når en har mye angst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...