Gjest Bendelormerskummelt Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Vi fant hundelopper på hunden vår og startet loppekur for tre dager siden. Noen dager etterpå fikk han ormekur. Det kom ut en lang orm. Det jeg lurer på: Skal vi som bor i huset gå til lege og få ormekur for bendelorm da hundens lopper kan være bærere av en farlig bendelorm for mennesker? Kan han ha smittet oss i all den tid han har bodd sammen med oss og vi plukker opp bæsjen hans? Når det blir oppdaget på en i husstanden, skal alle ta medisin, sies det om orm generelt. Men gjelder dette hunden også? Hundelopper er ikke vanlig i Norge, men nå har vi altså fått det konstantert av en veterinær. Jeg ville spørre fastlegen min om dette, men han er på ferie. Og på legevakten ble jeg avvist. Kan leger generelt for lite om dette i Norge, eller er det ufarlig? Må vi vente på symptomer? Og når jeg leser på nettet finnes det nesten ikke symptomer. Finnes det bendelormkur som fås uten respet? Og er den ufarlig? Jeg fikk time hos fastlegen min om to uker og synes dette er lenge dersom det er farlig for mennesker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/333360-hundelopper-og-bendelorm/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.