Gjest Annedenbange;) Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Hei. Jeg er en jente på 32 år som plages av tyngde og nummenhetfølelse i ansiktet. Kan dette skyldes for tidlig aldring? Denne følelsen kommer og går å holder på å gjøre meg sprø og bekymrer meg mye. Jeg har dessverre utsatt huden min for mye belastning opp gjennom årene, (men sikkert ikke mer enn mange andre). Den er nå blitt veldig sensitiv og det skal absolutt ingenting til av ytre påkjenninger som sol, vind, kulde, sitting foran dataen før jeg "hovner" opp, og får solbrenthetfølelse. Jeg merket hudforandringer allerede i 26 årsalderen. Overhuden min ble forandret.Veldig tynn skjør, gjennomsiktig , tålte ikke sminke lenger, kronisk tørre partier men urenheter i tillegg. Ønsker å søke hjelp for dette men vet rett og slett ikke hvor jeg skal henvende meg. Er redd for at problemene mine skal bagatelliseres av legen samtidig som at jeg synes hudpleiesalonger kan virke ukritiske og er redd for feil behandling som bare vil gjøre vondt verre. Akkurat nå er det denne tyngde følelsen og nummenheten som plager/skremmer meg og lurer vel egentlig mest på om det er noe du har vært borti før.Hatt dette ca 1 år nå og trur selv det bunner i hudskadene min. Ellers er jeg frisk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/333559-tyngdef%C3%B8lelse-i-ansiktet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon Langeland, hudlege Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Hei ! Symptomene du beskriver er nok litt uvanlige akkuret når det gjelder tyngde og nummenhet. Derimot kan det andre du beskriver med ømfindtlighet, solbrentfølelse og "urenheter" passe med forstadier / tidlig utbrudd av rosacea. Det har nok ikke så mye sammenheng med tidligere "ytre påkjenninger", men kan være en disposisjon samt provoseres / forverres av sol, vind, stress mm. Tror nok det kunne vært lurt om du oppsøkte en hudlege for å se nærmere på dette. Det kan være aktuelt både med lokalbehandling og tabletter , noen ganger også laserbehandling som bør kunne få mye av dette til å gå tilbake . Mvh Hudlegen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/333559-tyngdef%C3%B8lelse-i-ansiktet/#findComment-2795960 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.