Gjest fuck iiiiiiiiit. Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 I helga ringte tlf.til kjæresten midt på natta. Jeg spurte hvem det var, og svaret jeg fikk var navnet på besteveninnen. Kjæresten ble rar og "stressa" når jeg spurte, og jeg skjønte raskt at det ikke stemte.Hun tror vel ikke jeg merker det, men når du har bodd med en person en stund merker du fort når noe ikke stemmer. Prøvde å hinte neste dag osv og spørre mer hvorfor hun ringte midt på nattat, og fikk fortsatt ikke sannheten. Grunnen til at jeg ville ha ett skikkelig svar, er at jeg vet det var eksen som ringte, fordi sist tlf.ringte midt på natta og jeg spurte hvem det var, fikk jeg ikke noe svar i det hele tatt -da "sovnet" kjæresten rett etter ringingen. Så da sjekket jeg anropsloggen dagen etter, og det var altså eksen. Jeg måtte vite hva som var så vanvittig vanskelig for kjæresten min og svare på, og hvem som hadde giddet og vekke meg når jeg skulle grytidlig opp dagen etter. Altså, dette skulle egentlig ikke vært noe problem fordi de to er fortsatt venner osv, og det vet jeg jo...men det er noe som ikke stemmer når jeg ikke får høre sannheten om hvem som ringe rmidt på natta, da er det jo kjæresten som gjør det til en "Big deal" og som får meg til å lage mine egne tolkninger av ting oppi hodet mitt. Hadde det vært en annen veninne hadde jeg jo fått vite det med en gang...men neida, ikke når det gjelder denne "veninnen". Det virker som de har fått god kontakt den siste tiden men jeg blir aldri "inkludert" i det, dvs.kjæresten nevner ikke så mye om vennskapet deres for meg. Sist vi var ute sammen med "gjengen" og eksen også var med, fikk jeg inntrykk av at kjæresten min likte henne som mer enn en venn..det var bare noe med måten hun oppførte seg rundt henne på...men samtidig merker jeg jo at kjæresten er veldig glad i meg. Jeg skjønner fint lite, synes dette er vanskelig og snakke om, særlig siden kjæresten knapt nevner navnet hennes i mitt nærvær og tydeligvis ikke vil snakke med meg om det, og i tillegg føler for å lyve meg rett opp i trynet og dikte historier om "besteveninna som ringer", midt på natta. Jeg vet ikke om kjæresten min var skikkelig over henne da vi ble sammen, men det var mye snakk om at kjæresten min var blitt såret og at jeg ikke måtte gjøre det samme osv. Jeg synes det er vanskelig når jeg ikke vet, men er redd for hvilke svar jeg vil få hvis jeg spør for mye. Samtidig er ærlighet noe jeg setter HØYT i ett forhold, og hvis kjæresten min driver og kommer med sånne "små hvite" løgner hele tiden, vet jeg absolutt ikke hvor jeg har henne. Hvorfor kan jeg ikke få vite når eksen ringer, når jeg vet de er venner likevel? Hvorfor skal kjæresten ha behov for å "skåne" meg fra å vite at hun ringer i fylla, når jeg vet fra før at de har en del kontakt i hverdagen osv..? Hadde det vært en eks hun aldri har kontakt med lenger, og ikke ønsket å ha kontakt med, hadde det vært greit, men slik er det altså ikke. Noen som har hatt lignende problemer? At jeg er en litt sjalu person gjør ikke saken bedre, men det er kjæresten min også og jeg har ALDRI lyvt om hvem som ringer osv, og jeg har også hatt ekser som ringer i fylla. Det er heller ikke at eksen ringer som er problemet, det er at kjæresten min lyver. Jeg synes hun er med på å skape bare enda mer forvirring og usikkerhet ang.forholdet mellom dem når hun lyver om det, for da lurer jeg jo på HVORFOR hun lyver... Har hun følelser for henne eller har det skjedd noe, siden hun blir så "stressa" av en slik tlf. Ikke vet jeg. Er bare litt skuffa faktisk. Synes man skal være såpass ærlige med hverandre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/333626-jeg-vet-ikke/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Min mest nærværende tanke er at dere kommuniserer dårlig og at du frykter en samtale med henne om dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/333626-jeg-vet-ikke/#findComment-2796354 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Antakelig kom hun med en hvit løgn for å unngå bruduljer på natten, vel vitende om at du er ganske sjalu. Dumt, men tror mange kunne gjort det samme. En påminnelse om at hvite løgner fort kan medføre misstemning og mistanker - tror ikke du/dere er de første til å erfare dét! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/333626-jeg-vet-ikke/#findComment-2796359 Del på andre sider Flere delingsvalg…
srp1365380487 Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Den eksen tråkker over grenser ved å bruke henne som trøsteklut el lign, f eks ved å komme med intime betroelser eller forvente oppmerksomhet og pludring i fylla midt på natta. Men det i seg sjøl er ikke et tillitsbrudd eller et svik - hvis bare kjæresten din er voksen nok til å avslutte samtalen kjapt, være ærlig om hvem som ringte, og si til vedkommende at dette er uønsket atferd. Det er faktisk en overskridelse av deres intimsfære, fordi snakking i mobil på natta foregår i en intimsone der du og kjæresten din sover. Be dama være moden og irettesette denne eksen - vedkommende ønsker åpenbart noe mer enn et vanlig vennskap, og hun er den som må gå opp grensene. Hvis hun ikke vil, er dette sannsynligvis begynnelsen på en amsse problemer mellom dere. Hennes intime forbindelser bør begynne og slutte med deg, dersom dere har et forpliktende forhold, og invasjoner fra hennes ekser bør hun ta tak i - du skal ikke måtte "be" om det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/333626-jeg-vet-ikke/#findComment-2796842 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fuck iiit Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Den eksen tråkker over grenser ved å bruke henne som trøsteklut el lign, f eks ved å komme med intime betroelser eller forvente oppmerksomhet og pludring i fylla midt på natta. Men det i seg sjøl er ikke et tillitsbrudd eller et svik - hvis bare kjæresten din er voksen nok til å avslutte samtalen kjapt, være ærlig om hvem som ringte, og si til vedkommende at dette er uønsket atferd. Det er faktisk en overskridelse av deres intimsfære, fordi snakking i mobil på natta foregår i en intimsone der du og kjæresten din sover. Be dama være moden og irettesette denne eksen - vedkommende ønsker åpenbart noe mer enn et vanlig vennskap, og hun er den som må gå opp grensene. Hvis hun ikke vil, er dette sannsynligvis begynnelsen på en amsse problemer mellom dere. Hennes intime forbindelser bør begynne og slutte med deg, dersom dere har et forpliktende forhold, og invasjoner fra hennes ekser bør hun ta tak i - du skal ikke måtte "be" om det. Takk for svar! jeg er faktisk ikke sikker på om kjæresten min vet hvor sjalu jeg egentlig er, det er derfor jeg synes det virker rart at jeg ikke kan få vite at det er hun som ringer. jeg hadde ikke hatt problemer med det om det var en annen veninne, men når det er akkurat henne, og det tydeligvis må skjules for meg, reagerer jeg. Hun hadde jo tatt tlf. dersom jeg ikke var der, da synes jeg hun kunne tatt den nå også og gitt beskjed om at det ikke passet e.l. Eksen trodde sikkert at kjæresten min var ute, og ville "fylleprate". Vi bor i en annen by en kjærestens vennegjeng, og det blir jo ofte litt teksting og melding til venner osv i fylla når man bor langt unna. Jeg synes kjæresten min kunne informert meg litt mer, hun har aldri sagt at de to er gode venner osv, og det er jo greit å få litt info om hvilket forhold kjæresten har til ekser osv, slik at jeg slipper å lage egne konklusjoner ut ifra det jeg selv observerer ut i fra ringing, facebook, det jeg ser når vi er ute med "vennegjengen" osv.... Mulig kjæresten min ikke vil ta dette opp med meg fordi det er ett "vanskelig" tema for oss begge, og ikke vil lage noe big deal ut av det. Men hvorfor skal det være det hvis de to KUN ser på hverandre som venner og ikke ser på det i fortiden som noen big deal...det blir jo gjort til en big deal på måten kjæresten min håndterer det på,synes jeg. Beklager mye bruk av "big deal" her nå men... For meg virker det som om denne eksen er en av kjærestens nærmeste venner, og da synes jeg det er merkelig at jeg ikke får noen "info" om dette..fordi kjæresten knapt nevner navnet hennes foran meg. Dersom det er så vanskelig, hvordan kan de ta være så "close" i det hele tatt, hvis det er så "tabu" at ikke en gang kjæresten kan få vite om det!? Dette virker for meg veldig rart, og jeg greier ikke snakke med kjæresten om det for øyeblikket... Synes det er så tåpelig når hun later som hun ikke vet hva som er galt, eller snakker seg bort når jeg prøver å hinte. Har man god kontakt med eksen, javel, men da får man "stå for det" også, ikke stikke alt under en stol og la det ligge der og blomstre og skape forvirring og misstro. En dag sprekker det for meg, det er sikkert... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/333626-jeg-vet-ikke/#findComment-2797873 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.