Gå til innhold

Brystsmerter/oppkast HJELP!

Anbefalte innlegg

Gjest Skikkelig dårlig

Hei! Jeg er en 18 år gammel jente som har i over et døgn nå hatt oppkast.

Jeg får ikke i meg mat og drikke fordi det bare kommer opp igjen og dette har nå begynt å tære på kroppen.

Jeg er nå så slapp at jeg nesten ikke klarer å holde meg oppreist.

I hele dag har jeg hatt store sterke brystsmerter som blir verre når jeg prater, er i aktivitet og puster.

Jeg har bare fortsatt og kastet opp, klarer ikke holde maten og drikken inne, og er snart på vei til å kollapse! Hva skal jeg gjøre!

Trenger hurtig svar om det er mulig!

Klem meg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/333752-brystsmerteroppkast-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du i ferd med å kollapse, så er vel legevakten stedet å henvende seg. Disse tingene går vanligvis over av seg selv og det er ikke unormalt å være både slapp og dårlig ved et slikt sjau du beskriver. "Brystsmertene" er antagelig relatert til magen og det som kommer opp. Men er du fryktelig dårlig synes jeg du skal oppsøke lege.

Onsdag1365380628

Jeg blir aldri så dårlig som når jeg har oppkastsyke, og det kan gå både to og tre dager før jeg får i meg noe. Jeg greier knapt sitte oppreist og følelsen er nettopp som du beskriver, man holder rett å slett på å kollapse. Men, jeg overlever hver gang, og jeg har vel aldri tenkt på å ringe legevakten. Tviler på at man blir innlagt med intravenøs etter bare ett døgn med oppkast. Brystsmertene dine kommer nok som en naturlig konsekvens av magsyre, eller at du har tatt i når du kastet opp. Er du i tvil, ringer du selvsagt å forhører deg med legen. God bedring !

Gjest MedicNerd

Ring legevakta og snakk med de. Du er antagelig dehydrert og føler deg dårligere av det.

Husker en lege sa til meg en gang jeg var skikkelig spysjuk at jeg kunne innta vannet med t-skje, med jevne mellomrom. Dvs i veldig små mengder av gangen for ikke å provosere magen så lett. Men du høres dårlig ut - neppe farlig, men hør med legevakta. Om du kan få intravenøs væske vil du nok føle deg bedre.

Brystsmertene kan være flere ting. Muskler d har anstrengt når du har kastet opp, magesyre i overskudd.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...