Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, er i uke 21, og har mye kynnere. De varierer i intensitet og lengde, men på jobb kan det være 5-8 i timen. I helger er det noe mindre, men da er jeg også mere i ro. Noen ganger er de mere vonde og stråler litt bak i ryggen, og jeg må sette meg ned/legge meg. Min søster hadde tidlig kynnere og fødselen startet i uke 24, men de greide å stoppe den fram til uke 27. Er mye kynnere et faresignal? Hva skal man gjøre når kynnere stadig øker på?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/333765-er-mye-kynnere-en-risiko/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ulvinnen

Litt kynnere er ikke farlig.

Men det er umulig for oss å vite hvor kraftige kynnere du har. Siden du er bekymret, syns jeg du skal snakke med en jordmor. Fortell om søsteren din, det kan hende du er ekstra disponert siden hun fødte tidlig. Kanskje de kan gjøre noe for å minske kynnerne dine. (Sykemelding, sengeleie e.l.)

Jeg syns du skal ta kontakt med legen din. Ta en telefon og hør hva vedkommende mener. Kynnere er vanlig, men når det når et visst nivå bør du ta det mer med ro. Om det ikke er andre måter å legge til rette på, så kan det hende du bør arbeide redusert i en periode. Eller ligge utstrakt hele fritida.

Det er alltid bedre å ta en telefon/mase en gang for mye enn en gang for lite. Som regel er alt ok, men om ikke annet så blir du roligere med deg selv om du får legens tilbakemelding.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...