trudern Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Jeg har i lang tid slitt med vonde føtter. Var hos legen første gang for to år siden, og han beskrev det som betennelse i senefeste til seneplate i helene, og jeg har forstått at dette kalles plantar fasciitt. Har fått noen injeksjoner med kortison, noe som hadde kortvarig virkning. Jeg har brukt gel-såler i perioder, men heller ikke dette hjelper nevneverdig. På spa-hotell i utlandet i fjor fikk jeg 4 behandlinger med ultralyd, noe som hjalp en stund. Jeg har også fått betennelsesdempende midler (voltaren). Nå er imidlertid smertene så sterke og så plagsomme, at det påvirker hele min tilværelse. Jeg har konstante smerter, men det er verst morgen og kveld. Og etter stillesitting har jeg stor problemer med å gå. Om kveldene og til dels om natta, verker det intenst i føttene, som om noen vrir kniver rundt nedi der. Jeg har fått henvisning til ortoped, men får ikke time pga fulle ventelister. Jeg jobber i barnehage, og det er mye tråkking og gåing på harde gulver. Jeg kan heller ikke regulere dette slik at jeg avlaster bena på jobb. Jeg har ikke vært sykemeldt pga dette i løpet disse to årene, heller ikke i forbindelse med kortisonsprøytene. Nå lurer jeg veldig på hva jeg kan gjøre videre. Hva vil en ortoped gjøre? Og hva vil være den beste løsningen for meg? Dette er så uutholdelig, at jeg snart ikke orker mer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/333883-plantar-fasciitt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.