Gå til innhold

Konstatert mulig bifil av en healer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja...

Men jeg tror ikke friske folk virkelig forstår dette... at man kan vite at det bare er tull og at man er litt syk i hodet, samtidig som det oppleves sterkt.

Jeg vet ikke hvorfor jeg skrev dette innlegget - jeg vet jo at jeg har en lidelse som forklarer mine assosiasjoner til meg selv. Kanskje er det vanskelig å "holde tett" hele tiden, og late som ingenting.

Det er jo det jeg gjør helt tiden, rundt folk - later som ingenting. :-)

Det som er bra med deg, er at selv om sykdommen din av og til lager trøbbel i forhold til din virkelighetsoppfatning, så går det an å si det til deg og minne deg på at det finnes andre mulige tolkninger av en situasjon.

Jeg tror du har stor hjelp av dine gode evner - men at det nok kreves mye av deg for å få til en god hverdag.

I dag må alle som har sol ut og gå på tur, du også:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, selv om jeg vet det ikke er rasjonelt tenker jeg at NHD har lest alle innleggene mine den siste tiden, og har reagert med avsky, og nå retter dette ut i denne saken, fordi han som psykiater ikke kan si det direkte til meg.

Den tolkningen virker svært lite realistisk sett fra mitt perspektiv.

Gjest xbellax
Skrevet

Dette var en interessant tråd.

Når jeg leser dette:

"Da begynte han å føre hånden svevende over hodet mitt, og forklare noe "fem-på-tolv til fem-over-tolv" hvor jeg var hetero på ene siden men litt mindre hetero på andre siden av tolv" - så tenker jeg at han sier jo ikke konkret at du er bifil. Jeg blir litt forbauset over at dette går så innpå deg, på den andre siden har jeg kamerater som ville fått angstanfall av å bli kallt bifil så dette må være en mannegreie.

Nå har det seg slik at svært få mennesker er enten det ene eller det andre, altså enten hetero eller homofil. Menn skal visstnok oftere være 100% en av delene enn kvinner, kvinner er langt mer flytende. Når du kjenner deg som hetero og tenner på kvinner, så er du hetero, uavhengig av hva noen andre måtte mene om dette, men han sier altså ikke at du er bifil. Han sier egentlig fint lite..

Skrevet

Det som er bra med deg, er at selv om sykdommen din av og til lager trøbbel i forhold til din virkelighetsoppfatning, så går det an å si det til deg og minne deg på at det finnes andre mulige tolkninger av en situasjon.

Jeg tror du har stor hjelp av dine gode evner - men at det nok kreves mye av deg for å få til en god hverdag.

I dag må alle som har sol ut og gå på tur, du også:-)

''I dag må alle som har sol ut og gå på tur, du også:-)''

Men, men... Jeg fryser så fryktelig i dag :( Jeg vil ikke! *sutre*

Gjest Hinkel Pinkel
Skrevet

Er noen som har sol da? Her pøser det hardt, heftig og brutalt.

Gjest firepile
Skrevet

Sol her (men sur vind).

Skrevet

Joda, her er det sol og rimelig varmt. Ser folk gå forbi med tanktopper og sandaler på. Selv har jeg strømpebukse, skjørt, genser og pledd på.

Skrevet

Jammen synd jeg ikke så dette mens det ennå var turtid, da hadde jeg neppe vært nådig! Men _nå_ som det er blitt kveld, så er du selvfølgelig fritatt fra kravet om turgåing. Det var sikkert ikke noe sol hos deg heller, ikke sånn at du kunne se den i hvertfall....*s*

Skrevet

Kvaksalverloven er fjernet, tror jeg. Så slike folk kan holde på så lenge noen er villig til å slippe dem til.

Samme hvor mye man vet at det er "healeren" det er noe galt med og ikke en selv, er det vanskelig å ikke føle seg tråkket på i en slik situasjon.

Hva er verst; De tåpelige påstandene han kom med? Eller at en person du viste tillit og håpet på hjelp fra viste seg å være fullstendig motbydelig og slett ikke hjalp deg?

Uansett er dette noe du fint klarer å riste av deg. Du er ikke avhengig av dette mennesket på noen som helst måte. Det spiller faktsik ingen rolle hva han måtte mene om deg. La vær å bruke tid å krefter på idiotien han liret ut av seg. Det eneste han beviste var sin egen inkompetanse og mangel på basis folkeskikk.

Du er vinneren i denne situasjonen. Du vet hvem du er og hva du står for selv om du har opplevd motgang i det siste. Du lar deg ikke dupere av slikt svammel, selv om det tok deg litt på senga. De fleste av oss ville blitt tatt på senga av noe slikt.

---

Hvordan kom du i kontakt med denne fyren. Om noen anbefalte ham til deg, kunne det kanskje være på sin plass og gi en tilbakemelding på at han ikke er verdt et sekund eller en krone som "healer". Men du trenger ikke referere sludderet.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...