Gjest susanne.l Skrevet 30. august 2009 Skrevet 30. august 2009 Jeg har i en lengre periode vært plaget av at jeg ikke klarer å konsentrere meg, blir også fort distrahert og "detter ut" i samtaler eller når jeg leser noe. Har hatt problemet siden videregående(er 26 nå), mulig det begynte tidliger (husker veldig lite av ungdom/barneskole) Har blitt henvist til nevropsykologisk utredning av fastlegen, han nevnte at add kunne passe. Hva kan jeg vente av en slik utredning, hvor lang tid tar det?Har hørt om folk som har vært til slike utredninger i 1-2år,må si jeg får litt ansgst av tanke på en så lang utredning.Er student så jeg blir ganske ofte minnet på om mitt problem, ganske slitsomt å gå på nederlag etter nederlag. Har lest endel om add/adhd og da blant annet at man må ha påvist symtomer fra før man er 7år. Er dette absolutt? Har også lest at hos jenter er det mange som ikke får merkbare symtomer før pubertet og gjerne senere, er det noe i dette? 0 Siter
FGT Skrevet 30. august 2009 Skrevet 30. august 2009 Jeg var inne i over to mnd. Det var både psykiatrisk, psykologisk og nevrologisk. 0 Siter
Carwing Skrevet 30. august 2009 Skrevet 30. august 2009 Jeg var inne i over to mnd. Det var både psykiatrisk, psykologisk og nevrologisk. En nevropsykologisk utredning består først av å stå i kø for å komme til time. Så er det anamneseopptak der du forteller om problemene dine og livet ditt. Så er det en, to eller tre dager med testing. Så må du vente på konklusjonen som nevropsykologen kommer med. Det kan også ta litt tid. ADD da skal symptomene ha vært til stede før 7 år ja, bastabom eller hva det heter. 0 Siter
Gjest 3 timer Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 Det er nok mange varianter av dette. Jeg var på en slik utredning etter en ulykke. Jeg ventet ca 7 mnd på timen. Den varte ca tre timer og var skikkelig slitsom. Testingen bestod av samtaler, utholdenhet og konsentrasjonsoppgaver. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.