Maya39 Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Vet ikke om dette er riktig forum, for egentlig har jeg ikke peiling på hva som feiler meg, men verdt et forsøk om noen har opplevd lignende: For halvannen måned siden fikk jeg høy feber uten noen spesielle andre symptomer. Var på flere legebesøk, fikk antibiotika på mistanke om halsbetennelse, selv om halsen ikke hadde noen synlige tegn på problemer. Feberen gikk ned etter tre dager på antibiotika. En kveld ca. 4 dager inn i sykdommen opplevde jeg noe rart: Jeg lå på sofaen da det plutselig begynte å gløde intenst i området ved overgang nakke/hode, varmen spredte seg oppover i hodet, hodet føltes veldig tungt og som om det ville tippe helt over hvis jeg bevegde på det, og det føltes trangt å puste. Veldig skremmende, så jeg dro på legevakten. Der sjekket de bare at hjernehinne-funksjonen var i orden, og sa at jeg antakelig hadde fått en nerve i klem. Tenkte ikke spesielt mer over det da, men etter den kvelden har jeg ikke klart å sovne av meg selv, er avhengig av innsovningstablett eller andre sovepiller. Dessuten har jeg vært plaget av trykk/stramminger i overgang nakke/hode og følelsen av ikke å få puste ordenlig, får inn nok luft, men får den liksom ikke ut igjen. Legen mente først det var muskulært, men jeg har vært til flere kiropraktorbehandlinger og også til fysioterapeut, uten at de finner noe feil med nakken min. Legen mente deretter at det er søvnproblemene som fører til alt det andre, men jeg sover jo faktisk et ganske ok timeantall når jeg har tatt medisin, uten at dette andre har blitt noe bedre av den grunn... De siste dagene har det så tatt seg opp, med en veldig trykkfølelse fra mellomgulv/bryst og oppover, og om ettermiddagen/kvelden har jeg også hatt en del slim i halsen. Trykket blir til slutt så stort at det føles som om jeg ikke kan svelge lenger, jeg blir svimmel fordi jeg ikke får nok luft. I tillegg har jeg konstant dotter i ørene. Har vært til øre/nese/hals-spesialist, som var ganske brysk og bare konstaterte at "her er det fin åpning både i hals og nese" og ikke sa noe mer. I forgårs var trykket så stort og plassen i halsen føltes så liten at jeg brekte meg, og da kom det opp store mengder luft og en del slim. Etterpå kunne jeg straks puste mye bedre, men trykket kom tilbake etter en stund. Virker som om det fortsatt er mye luft nedover som ikke kommer ut. Det er også verre like etter måltider. Dette ble en lang og ikke spesielt god forklaring, føler jeg, men jeg håper at noen likevel har noen gode forslag til meg? Legen virker å ha avskrevet det hele som angst, men angst kommer vel i anfall, det bygger seg ikke opp i form av stadig større pusteproblemer utover ettermiddagen/kvelden? Og angst blir vel ikke verre når man spiser og bedre når man får ut luft og slim? :-s Takknemlig for forslag! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/333984-puste-og-s%C3%B8vnproblemer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.