Gjest minetankerfårdualltid Skrevet 30. august 2009 Skrevet 30. august 2009 Etter halvannet opphold (p.g.a ferie) hos psykolog som jeg har gått til knappe 4 måneder, står jeg i den posisjonen hvor jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Vi avtalte at jeg skulle ta kontakt igjen, og jeg sa jeg kom til å ta kontakt rundt disse tider. Det som surrer rundt i hodet mitt er: 1. Problemene mine er patetiske. Jeg er ikke verdt terapien, bør bruke energien min på noe positivt istedet for å grave meg ned. 2. Jeg er litt flau. De første gangene lesset jeg ut av meg som en maskin. Skulle fortelle alt. Det er fremdeles ting jeg ikke har fortalt. Men når jeg ser tilbake på det nå ser jeg hvor patetisk og desperat jeg var. Og problemene mine er heller ikke SÅ alvorlige. 3. Jeg er student igjen. Jeg har mindre penger. Jeg har mye å gjøre. Er redd terapien vil bringe fram det vonde igjen. Vil fokusere på å være mest mulig konstruktiv framover. Jeg vingler altså mellom å føle meg som uverdig terapi, som en "syter", som en sinnsyk, som betaler så masse penger istedet for å gå til fastlegen. Men han er god. Og mellom å tvile på om terapien er konstruktiv eller desktruktiv. 0 Siter