Gjest minetankerfårdualltid Skrevet 30. august 2009 Skrevet 30. august 2009 Etter halvannet opphold (p.g.a ferie) hos psykolog som jeg har gått til knappe 4 måneder, står jeg i den posisjonen hvor jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Vi avtalte at jeg skulle ta kontakt igjen, og jeg sa jeg kom til å ta kontakt rundt disse tider. Det som surrer rundt i hodet mitt er: 1. Problemene mine er patetiske. Jeg er ikke verdt terapien, bør bruke energien min på noe positivt istedet for å grave meg ned. 2. Jeg er litt flau. De første gangene lesset jeg ut av meg som en maskin. Skulle fortelle alt. Det er fremdeles ting jeg ikke har fortalt. Men når jeg ser tilbake på det nå ser jeg hvor patetisk og desperat jeg var. Og problemene mine er heller ikke SÅ alvorlige. 3. Jeg er student igjen. Jeg har mindre penger. Jeg har mye å gjøre. Er redd terapien vil bringe fram det vonde igjen. Vil fokusere på å være mest mulig konstruktiv framover. Jeg vingler altså mellom å føle meg som uverdig terapi, som en "syter", som en sinnsyk, som betaler så masse penger istedet for å gå til fastlegen. Men han er god. Og mellom å tvile på om terapien er konstruktiv eller desktruktiv. 0 Siter
Gjest xbellax Skrevet 30. august 2009 Skrevet 30. august 2009 Tanken om å ikke være "verdt" terapien er noe uhyre mange som går i terapi har. "Jeg er litt flau. De første gangene lesset jeg ut av meg som en maskin. Skulle fortelle alt. Det er fremdeles ting jeg ikke har fortalt. Men når jeg ser tilbake på det nå ser jeg hvor patetisk og desperat jeg var." Tviler på du var patetisk, dette var noe du trengte å få lesset av der og da, og der og da var dette viktig. Nå har du fått litt avstand, og med avstand kommer gjerne litt mer oversikt over situasjonen. Gi behandleren din noe å jobbe med, kom med alt du ikke husket den gang. " Og problemene mine er heller ikke SÅ alvorlige." Du må kutte ut det der, det er bortkasta energi. Ta sats. "3. Jeg er student igjen. Jeg har mindre penger. Jeg har mye å gjøre. Er redd terapien vil bringe fram det vonde igjen. Vil fokusere på å være mest mulig konstruktiv framover." Du får frikort etter 1780,- (så sant din behandler har avtale. Du skriver du er redd for for "det vonde" og vil fokusere på å være mest mulig konstruktiv - ta dette opp i timen, - du kan selv komme med ønsker om hva du vil skal vektlegges i timene slik at dere sammen kan komme til enighet om et mål. Det kan være tøft å gå i terapi, men se på terapirommet som et lukket rom, du kan lesse av deg der og forhåpentligvis føle deg litt mer fri når du går ut døren. 0 Siter
Gjest smoothy Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 Du skal ikke grave deg ned i problemene når du går i terapi. Du skal fortelle "din historie" så rett som det går an. Så skal terapeuten hjelpe deg om du har problemer i forhold til dette i den måten du lever på idag. Altså hvordan du skal fungere best mulig nå og framover sett ut ifra det du har opplevd. Kanskje er det noen levemønstre som må endres? Tanker du har om deg selv, grensesetting for deg selv osv. 0 Siter
Carwing Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 slutt og kom heller tilbake om du blir syk 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.