Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Dette blir nok litt innviklet, men skal prøve så godt jeg kan å få med alle detaljer jeg har. Jeg er ei jente på 26 år som har vært sammen med samboeren min i over 5 år. Vi har forsøkt å få barn i 2 år, og nå er jeg endelig gravid. Men som overskriften tilsier, har ting surret seg til endel.. Først til min helse-historikk. Jeg har hatt veldig uregelmessig menstruasjon, ofte bare med 14 dagers mellomrom, og legene har funnet ut at eggene mine ikke modnes av seg selv. Det som til slutt fungerte for vår del, var hormonstimulering med menopur sprøyter. Jeg ble først gravid i januar 2009, men endte i MA i slutten av mars 2009 (9 uker på vei). Dette var en stor nedtur for meg, og var nok litt deprimert en periode. Så kommer det dumme.. Jeg var på en fest 9. mai, og ble altfor, altfor full. Sovna i en seng hvor en kamerat la seg ved siden av meg. Jeg tror jeg sovna, men våkner av at penisen hans er inni meg. Husker ikke akkurat hvor lenge dette varte, men tipper mellom 5-10 sekunder. Jeg ble nesten helt apatisk over hele situasjonen, men så fikk jeg dytta han vekk. Dette var altså høyst ufrivillig fra min side, men har hatt så skyldfølelse etterpå allikevel, da jeg vet jeg ble altfor full, og ikke burde ligget i samme seng som han i det hele tatt... SÅ jeg har ikke fortalt dette til noen. Da dette skjedde gikk jeg på trisekvens for å regulere syklusen. Hadde litt småblødninger etter dette, men det har jeg alltid hatt av trisekvens. Så kom mensen ordentlig 18. mai, og jeg begynte på ny runde med menopur 20. mai. Gikk på sprøyter i 14 dager, og fikk påvist 2 store egg som kom til å slippe. Satt eggløsningssprøyte 3. juni. Så hadde jeg en blødning som varte i 2 døgn fra 6. juni. Dette syns jeg var merkelig tidspunkt å blø på, og tenkte at jeg ikke kunne være gravid. Men 16. juni testet jeg positivt. Og ble kjempeglad! Helt til jeg begynte å tenke... Tenk om jeg mot all formodning ble gravid den 9. mai... Klarer ikke å få tanken ut av hodet, og håper en lege kan si at dette ikke går an. 1. Jeg tenker selv at iom at jeg fikk påvist 2 egg og legen sa det ble eggløsning, så kan man ikke være gravid? Eller klarer menopur å fremstille eggløsning selv om jeg i utgangspunktet var gravid? 2. Har lest at man lettere blir gravid etter spontanabort, og tenk om det er dette som har skjedd meg nå... 3. Er det slik at jeg mest sannsynlig ikke ville bli gravid siden jeg gikk på trisekvens? 4. Den mensen jeg fikk 18. mai var kanskje ingen ordentlig mensen, iom at jeg gikk på trisekvens?? Derfor kunne jeg være gravid selv om jeg blødde. Eller? 5. Hvorfor denne blødningen rett etter eggløsning? Var det fordi jeg var gravid fra før, og eggene bare støtes rett ut? Det skal også være sagt at jeg har vært på 3 ultralyder etter dette (er nå 14 uker på vei). Alle har vist at størrelsen på fosteret stemmer med befruktning rundt 5. juni. Kan legene ta feil på dette? Eller kan fosteret være mindre enn det er hvis jeg ble gravid 9. mai, pga alle medisiner jeg har brukt etterpå? Uff, stakkar deg som skal svare på dette, men jeg har totalt angst. Håper så inderlig jeg kan få et svar som gjør at jeg slipper å være i tvil. Takk for oppmerksomheten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/334045-usikker-p%C3%A5-barnefar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan være helt sikker på at det er samboeren din som er faren. Slapp av og gled deg over graviditeten :)

Og du, ikke ha dårlig samvittighet over det som skjedde. Fyren hadde overhodet ingen rett til å voldta deg selv om du var full. Det var ikke din skyld, hele ansvaret ligger på ham.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...