Gå til innhold

Sliter med å være nær mange mennesker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg sliter med å slappe av når jeg har mange mennesker rundt meg. Jeg bor på et internat og synes at det er vanskelig å slappe av på rommet fordi jeg tenker at det bor folk rett på den andre siden av veggen. Spesiellt om kvelden er det vanskelig, jeg ligger liksom å lytter etter lyder, og om jeg hører noe fester oppmerksomheten seg på det. Er engstelig for lyder/forstyrrelser. Sleit med det samme når jeg bodde i rekkehus også, men det er enda "tettere" her. Noen som har noen forslag til hvordan jeg kan få en mer avslappet holdning til å ha andre folk rundt meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det lettere for deg hvis du blir kjent med disse menneskene? At du føler deg tryggere på lydene de lager da, mener jeg?

Skrevet

Det står stor respekt av at dere velger å likevel delta.

Ville du klare å jobbe med all den gruinga?

Altså hver gang du tar deg selv i å tenke på neste ting og grue seg til, sier du strengt til deg selv at dette er ikke lov å tenke på. Så velger du bevisst noe annet å være opptatt av.

Det vil ikke elliminere negative tanker og følelser, men kan redusere tiden, kreftene og følelsene du bruker på fåfengt bekymring betraktelig. All din bekymring gir vel ingen positive bidrag til resultatet.

Dette kan gjøre selve foreldermøtet eller dugnaden lettere etter som du har gitt deg selv mindre mulighet til å bygge opp de negative forventningene. I det minste vil du ha det bedre i dagene før og kanskje være litt mindre sliten etterpå.

Iblant kan bekymring bli til et rituale vi tror vi er nødt til å gjennomføre.

mvh

Skrevet

Er det lettere for deg hvis du blir kjent med disse menneskene? At du føler deg tryggere på lydene de lager da, mener jeg?

Tja, jeg vet ikke riktig. Kjenner dem jo litt, hilser på dem, men snakker ikke noe særlig med dem

Skrevet

Det står stor respekt av at dere velger å likevel delta.

Ville du klare å jobbe med all den gruinga?

Altså hver gang du tar deg selv i å tenke på neste ting og grue seg til, sier du strengt til deg selv at dette er ikke lov å tenke på. Så velger du bevisst noe annet å være opptatt av.

Det vil ikke elliminere negative tanker og følelser, men kan redusere tiden, kreftene og følelsene du bruker på fåfengt bekymring betraktelig. All din bekymring gir vel ingen positive bidrag til resultatet.

Dette kan gjøre selve foreldermøtet eller dugnaden lettere etter som du har gitt deg selv mindre mulighet til å bygge opp de negative forventningene. I det minste vil du ha det bedre i dagene før og kanskje være litt mindre sliten etterpå.

Iblant kan bekymring bli til et rituale vi tror vi er nødt til å gjennomføre.

mvh

PS! Jeg tror svaret ditt hører til i en annen tråd. :-)

Skrevet

PS! Jeg tror svaret ditt hører til i en annen tråd. :-)

Det har du helt rett i.

;-)

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...