Gå til innhold

Eks'en har fått seg dame :(

Anbefalte innlegg

Gjest Fader ta....

Kan noen fortelle meg hvorfor jeg blir lei meg når jeg får høre at eksen min har funnet seg ny dame??

Han var ikke snill med meg psykisk, så egentlig burde jeg blitt hoppende glad, men her sitter jeg da og er dritsjalu. Lager historier i hodet mitt om at han kommer til å behandle henne finere enn han gjorde med meg.. at det sikkert var min feil at han ikke var snill med meg i forholdet vårt osv..

Åååå hvorfor kan ikke jeg bare være glad da.. Hadde noen sagt at hun ikke kommer til å bli lykkelig med han, så hadde det vært lettere, men jeg innbiller meg at de har det superfint.. :(

Jeg har møtt menn etter jeg var sammen med han, og har tenkt at "jøss, er det sånn en mann skal være" (altså snill).

Så hvorfor tenker jeg på eksen omtrent 24 timer i døgnet????

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/334168-eksen-har-f%C3%A5tt-seg-dame/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fader ta.....

... og hvorfor sender han melding til meg hvis han har fått seg dame, om at han drømmer om meg, tenker på det vi hadde sammen og at han bare har gode minner om oss ??

Ikke ofte jeg får slike meldinger, men har fått 4-5 stk som jeg aldri har svart på. Virker ikke som han forventer svar heller, men bare må si det. Hva er vitsen med det??

... og hvorfor sender han melding til meg hvis han har fått seg dame, om at han drømmer om meg, tenker på det vi hadde sammen og at han bare har gode minner om oss ??

Ikke ofte jeg får slike meldinger, men har fått 4-5 stk som jeg aldri har svart på. Virker ikke som han forventer svar heller, men bare må si det. Hva er vitsen med det??

Da er han jo ikke god når han gjør sånn da, og som du skrev så var han jo ikke snill med deg psykisk.

Hold deg langt unna og vær glad du er kvitt ham.

Jeg føler nesten med den nye jenta allerede.

Kan det være fordi han har krenket og nedverdiget deg dypt og aldri gitt deg oppreisning. Men tvert imot blåst en lang marsj i hva han har gjort med deg.

Kan det være at det at han har fått seg ny dame forsterker din følelse av forkastelse, av å ha blitt brukt, av å føle seg liten.

Det tar ofte tid å fullstendig slå fra seg den umulige idéen og lengselen etter å få oppreisning av dem som har såret og skadet oss mest. Ofte tar det tid og kvitte seg med den avhengigheten man får til de som har tråkket en ned, fordi man mener at de også burde reise en opp. Det tar også tid å kvitte seg med trangen til å skulle vise ham!... Dessuten er det en del illusjoner å kvitte seg med.

Du ser ut til å være på stø kurs i riktig rettning. For selv om du føler feil, tenker du jo ganske riktig. Den dagen du bare tenker 'stakkars dame', er du nok ganske så ferdig med ham.

mvh

Antakelig fordi han ikke har forandret seg det minste, men fortsatt er en slask på bunnen. Tenk på det når du får slike meldinger.

Annonse

Jeg synes det er ganske menneskelig å bli litt sjalu når eksen finner ny kjæreste, særlig om man er single selv. Det trenger ikke å ha noe med at du ønsker ham tilbake å gjøre, men du får en sår påminnelse om det som var godt i forholdet, og vet at en annen får nyte godt av dette nå.

Forøvrig høres det ut som du kan være glad du er kvitt ham!

Dette er nok ganske normalt!

Du er vant til å betrakte ham som "din." Og selvom dere ikke er sammen lenger, så er du vant til å tenke på ham som "din" ekskjæreste"

Frem til nå, har jo heller ingen andre hatt din plass, og dermed er det litt rart å venne seg til tanken på at en annen jente nå har "erstattet" deg. Dette kan føles sårt, selvom du egentlig ikke vil ha ham selv.

Jeg vet jo ikke på hvilken måte han behandlet deg dårlig. Om du opplevde det sånn fordi dere ikke passet sammen, eller om han virkelig var en "drittsekk". Om han virkelig var det, så er nok sjansen stor for at han etterhvert vil oppføre seg like dårlig mot sin nye kjæreste, som han gjorde mot deg.

Høres uansett ut som du bør være glad du ble kvitt ham..

Gjest Fader ta...

Da er han jo ikke god når han gjør sånn da, og som du skrev så var han jo ikke snill med deg psykisk.

Hold deg langt unna og vær glad du er kvitt ham.

Jeg føler nesten med den nye jenta allerede.

Takk for svar alle sammen! Det hjelper å høre det dere skriver. Jeg vet i bunn og grunn at han ikke er bra for meg, trenger bare en påminnelse fra dere. Og som en av dere skrev, så tror jeg at jeg er sjalu fordi jeg husker de fine stundene og synes det er sårt at en annen jente skal få nyte godt av det nå.. :(

Annonse

Takk for svar alle sammen! Det hjelper å høre det dere skriver. Jeg vet i bunn og grunn at han ikke er bra for meg, trenger bare en påminnelse fra dere. Og som en av dere skrev, så tror jeg at jeg er sjalu fordi jeg husker de fine stundene og synes det er sårt at en annen jente skal få nyte godt av det nå.. :(

Det er forskjell på vanlig primitiv eiertrang, og sjalusi som bunner i kjærlighet:-) Se opp for den første biten.

I forrige uke mistet "mitt fotballag" sin trener over natten. Dagen etter ble han presentert på pressekonferanse med sitt nye lag. Og jeg husker at jeg tenkte: Dette minner meg om den første gangen jeg så min X sammen med en ny partner:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...