Gå til innhold

Trygdesvindel+ psykiatritilbud

Anbefalte innlegg

Gjest Snyltere!!
Skrevet

Vet av noen som spiller syk å går i psykoterapi kun for å få trygd. Jeg blir forbannet, dem misbruker da tilbudet!! Merkelig at behandlere ikke ser gjennom dem. Kjenner du noen, å hva mener du???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ër selv på attføring etter rehab og sykemelding. Jeg er absolutt ingen trygdesvindler. Men jeg har selv sagt til NAV at jeg hele tiden har ønsket fortgang i saken min slik at jeg kan komme i gang med noe. Jeg kunne helt klart jobbet noen timer i uka, kanskje begynt med 30% eller tatt kurs. Men NAV bruker så uhorvelig lang tid, jeg får ikke lov å starte med noe før de har fattet vedtak. Derfor blir jeg gående på en trygdeytelse.

Skrevet

Håper da inderlig at ikke mange gjør dette. Det verste er at de opptar plasser som syke så sårt trenger, og ikke ser dette faktumet selv. Det er utrolig trist synes jeg!!

Skrevet

Er dette noe vedkommende sier selv? I såfall, kanskje vedkommende lyver? Hvordan kan du i det hele tatt vite at dette stemmer?

Gjest Snyltere!!
Skrevet

Tenk om noen sa det samme om deg?

Gjelder fakta å dem som sier det selv dette....!!

Skrevet

Noen mennesker må være i behandling for å få trygd. Det betyr ikke at de snylter. De er syke, og premissene for utbetalt trygd kan i visse deler av forløpet være at en får behandling med utsikter til bedring.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er et ganske utbredt fenomen, men ikke bare i psykiatrien.

Gjest Snyltere!!
Skrevet

Dette er et ganske utbredt fenomen, men ikke bare i psykiatrien.

Hva gjør dere i psykiatri og somatikk når så skjer da. Konfronterer pasienten eller er du maktesløs på det område???

Skrevet

Hva gjør dere i psykiatri og somatikk når så skjer da. Konfronterer pasienten eller er du maktesløs på det område???

Jeg mener at legene er maktesløse. Jeg kunne godt tenke meg at vi ble fratatt alt arbeid med sykemeldinger og trygd.

La de som ønkser det få uføretrygd. Styr dette med at det skal lønne seg skikkelig økonomisk å være i arbeid - også for lavtlønte.

Kristin Clement er en av de få som tør å snakke ærlig om dette.

Gjest snyltere!!
Skrevet

Jeg mener at legene er maktesløse. Jeg kunne godt tenke meg at vi ble fratatt alt arbeid med sykemeldinger og trygd.

La de som ønkser det få uføretrygd. Styr dette med at det skal lønne seg skikkelig økonomisk å være i arbeid - også for lavtlønte.

Jeg jobber heller enn å leve på 66% trygd!! Å tenk på de sosiale gledene!!:))) Du får slå deg sammen med C.C da vettu, du er jo i en viss posisjon du å.....

Gjest Snyltere!!
Skrevet

Håper da inderlig at ikke mange gjør dette. Det verste er at de opptar plasser som syke så sårt trenger, og ikke ser dette faktumet selv. Det er utrolig trist synes jeg!!

Presist....!!!

Gjest Snyltere!!
Skrevet

Lurer på om _jeg_ er en slik trygdesvindler, jeg... kanskje jeg bare spiller syk? Det vet jeg ikke. Kan ikke si at jeg _vet_ jeg er syk.

Fryktelig å tenke på.

Det aner meg at de som jobber på sykehuset også tror jeg er en trygdesvinsler, og vet at det er jeg som er SMIR...

Jeg vil ikke være kriminell. =(

Det du snakker om er jo typisk selvhenføring for en med din type lidelse!!

Gjest lovinda lace
Skrevet

Vet om en som har sonet samfunnsstraff for tyveri og ble oppsagt for dette. Nå har personen søkt om uføretrygd p.g.a. psykiske plager, og fått innvilget søknaden. Det er altfor lett å få trygd her i landet.

Skrevet

Men vil ikke det slå ut på dem som virkelig trenger det?

Hva med barna?

Skrevet

Hva med barna?

Jo, det vil slå ut negativt for dem.

Problemet er at vi ikke kan få i pose og sekk. Skal vi ha et liberalt trygdesystem som sikrer alle trengende godt, vil alltid ganske mange misbruke det. Om det viktigste er å hindre misbruk, vil mange trengende bli lidende. Det henger sammen.

Det er naivt å tro at legene skal være de som sikrer dette systemet.

Skrevet

Hva med barna?

Det at det skal lønne seg å jobbe framfor å gå på trygd, trenger ikke nødvendigvis å bety at trygden skal være lavere enn den er i dag. Det kan heller være at lavtlønnsyrker får et inntektsløft, slik at man tross alt tjener mer penger ved å jobbe.

Vi trygdede trenger tross alt et minimum av penger for å klare oss, og jeg synes ikke det blir riktig at vi skal lide for at noen klarer å utnytte systemet.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

''La de som ønkser det få uføretrygd''

Merkelig uttalelse. Mener du dette?? Hvem skal avgjøre hvem som er syk nok om ikke legene? Ingen? Bare la de få trygd de som ønsker det?

Det vil jo ble en voldsom stigmatisering av de som virkelig er syke.

Skrevet

Lurer på om _jeg_ er en slik trygdesvindler, jeg... kanskje jeg bare spiller syk? Det vet jeg ikke. Kan ikke si at jeg _vet_ jeg er syk.

Fryktelig å tenke på.

Det aner meg at de som jobber på sykehuset også tror jeg er en trygdesvinsler, og vet at det er jeg som er SMIR...

Jeg vil ikke være kriminell. =(

Da jeg så at du hadde svart på det innlegget, tenkte jeg at "han skriver sikkert noe om at han trur at han selv er en trygde-svindler! Det ville jo være typisk han."

He he... Du er deg selv lik! ;-)

Skrevet

Grensedragningen mellom de i et samfunn som pålegges plikt til å arbeide for å ha en inntektskilde og de som fritas fra arbeidsplikten, er et stort om komplekst tema. Ved å gjøre trygdeytelsene svært lave relativt sett (slik jeg forstår at du ønsker), så sørger man for at _alle_ som av ulike grunner ikke klarer å jobbe, hele livet må klare seg uten de goder som resten av befolkningen har mulighet til å opparbeide seg. Man sørger med andre ord for f.eks. mennesker som får hodeskader som følge av trafikkulykker, de som er født med store funksjonshemninger, kreftssyke som mister sin arbeidsevne osv. også skal fratas muligheten til et liv med en relativt ok økonomi.

For meg vil det være et større problem å se at grupper som reelt sett ikke har muligheter til ¨å arbeide for livets opphold, skal pålegges den ekstrabyrden det er å ha svært dårlig økonomi, enn å vite at vi også har juksemakere som bruker sykdom urettmessig som grunnlag for å oppnå trygdeytelser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...