Gå til innhold

Trygdesvindel+ psykiatritilbud

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jo, det vil slå ut negativt for dem.

Problemet er at vi ikke kan få i pose og sekk. Skal vi ha et liberalt trygdesystem som sikrer alle trengende godt, vil alltid ganske mange misbruke det. Om det viktigste er å hindre misbruk, vil mange trengende bli lidende. Det henger sammen.

Det er naivt å tro at legene skal være de som sikrer dette systemet.

Det var godt å lese noen som har et balansert syn på dette som nå diskuteres i valgkampen, som "frosken". Jeg har hatt/har både alvorlig somatisk og psykisk sykdom, og er ute av stand til å jobbe. Dette er en stor sorg for meg, og et savn da jeg er utdannet til et flott og givende yrke. Heldigvis kan jeg hospitere på min gamle arbeidsplass når jeg er i stand til det, men da uten ansvar. Jeg karrer meg opp på bena igjen etter hvert tilbakefall, bare for å kjenne gleden av å være en del av samfunnet og være noe annet enn en pasient. Det har med identitet å gjøre.

Man får inntrykk av at uføretrygd er noe man kan hente på posten. Men man er faktisk vurdert av 2 leger. At noen misbruker dette skal ikke gå utover alle oss som ikke har noe valg. Uførestønaden er lav, og medfører en drastisk redusert utbetaling ifht. lønn. Jeg har tatt dette temaet opp med mine behandlere i det siste, for jeg føler meg så uglesett. De bekrefter at mange av oss har det på samme måten. Det kan jo ikke være nødvendig å kaste barnet ut med badevannet. Jeg opplever denne debatten som nå pågår i media sårende og krenkende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...