wiggo2 Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 hei jeg er en mann på 37 år , for 13 måneder siden fikk jeg pci , satt inn 3 stenter i en og samme kransarterie . forløpet for dette inngrepet opplevede jeg ikke som spesiellt dramatisk . ble uvel da jeg la meg for natten , følte meg bedre så fort jeg sto opp og bevegt meg . hvordan dette ble vurdert av lege eller annet medisinsk personale vet jeg lite om . ble i alle fall fløyet til unn med ambulansefly , ble faktisk liggende på unn i en hel uke . nevner bare dett esiden jeg ikke selv har kompetanse til og vurdere alvorlighets graden . jeg kommer nå til poenget med min forespørsel , jeg har nå i ca 13 månder brukt en rekke medisiner , har hele denne periode bruk simvastatin 40 mg, enalapril krka 10 mg , selo-zok 100 mg , albyl e 75 mg , plavix 75 mg , jeg føler for tiden at min livs kvalitet er svært forringet og mener selv at dette skyldes medisinene/ bivirkninger , jeg er storsett hver dag svært trøtt og slapp og har et meget lavt energinivå . jeg synes at det nå har gått vel lang tid med disse problemer , har tatt det opp med fastlege ved flere anledninger uten og få noe svar som jeg kan akseptere . jeg ønsker klarhet i hva som er normal praksis med midisinbruk etter denne type inngrep , erfaringer og uttalese fra ekspertnivå , videre ønsler jeg og få vite om det finnes noen forskningsrapporter på dette området . slikt som jeg vuredere situasjonen er den slett ikke akseptabel og jeg vil forfølge dette opp på høyest mulig nivå . kan forøvrig bemerke at jeg er en person i ganske bra fysisk form , og har etter inngrepet forsatt og bruke kroppen allt etter hva dagsformen tilsier . har hatt 3 eller 4 arbeids ekg etter inngrepet og disse viser at hjertet fungere utmerket og tåler belastning. kan sje noen kan tipse meg om hvordan jeg kan komme i kontakt med noen med spesial kompetanse som kan svare meg . jeg har snakket med en rekke andre personer som har gjennom gått liknende inngrep , og flestparten av disse opplever samme problemer som meg . enkeltet har på eget initiativ redusert på mengden av medisiner som de inntar og sier at de føler stor forbedring pga dette , mener at dette er lit vel risikofyllt til at det er forsvarlig håper noen har kompetanse på dette området mvk wiggo 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/334245-forringet-livskvalitet-bivirkniger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.