Gå til innhold

forringet livskvalitet , bivirkniger

Anbefalte innlegg

hei jeg er en mann på 37 år , for 13 måneder siden fikk jeg pci , satt inn 3 stenter i en og samme kransarterie . forløpet for dette inngrepet opplevede jeg ikke som spesiellt dramatisk . ble uvel da jeg la meg for natten , følte meg bedre så fort jeg sto opp og bevegt meg . hvordan dette ble vurdert av lege eller annet medisinsk personale vet jeg lite om . ble i alle fall fløyet til unn med ambulansefly , ble faktisk liggende på unn i en hel uke . nevner bare dett esiden jeg ikke selv har kompetanse til og vurdere alvorlighets graden . jeg kommer nå til poenget med min forespørsel , jeg har nå i ca 13 månder brukt en rekke medisiner , har hele denne periode bruk simvastatin 40 mg, enalapril krka 10 mg , selo-zok 100 mg , albyl e 75 mg , plavix 75 mg , jeg føler for tiden at min livs kvalitet er svært forringet og mener selv at dette skyldes medisinene/ bivirkninger , jeg er storsett hver dag svært trøtt og slapp og har et meget lavt energinivå . jeg synes at det nå har gått vel lang tid med disse problemer , har tatt det opp med fastlege ved flere anledninger uten og få noe svar som jeg kan akseptere . jeg ønsker klarhet i hva som er normal praksis med midisinbruk etter denne type inngrep , erfaringer og uttalese fra ekspertnivå , videre ønsler jeg og få vite om det finnes noen forskningsrapporter på dette området . slikt som jeg vuredere situasjonen er den slett ikke akseptabel og jeg vil forfølge dette opp på høyest mulig nivå .

kan forøvrig bemerke at jeg er en person i ganske bra fysisk form , og har etter inngrepet forsatt og bruke kroppen allt etter hva dagsformen tilsier . har hatt 3 eller 4 arbeids ekg etter inngrepet og disse viser at hjertet fungere utmerket og tåler belastning. kan sje noen kan tipse meg om hvordan jeg kan komme i kontakt med noen med spesial kompetanse som kan svare meg .

jeg har snakket med en rekke andre personer som har gjennom gått liknende inngrep , og flestparten av disse opplever samme problemer som meg . enkeltet har på eget initiativ redusert på mengden av medisiner som de inntar og sier at de føler stor forbedring pga dette , mener at dette er lit vel risikofyllt til at det er forsvarlig

håper noen har kompetanse på dette området

mvk wiggo

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/334245-forringet-livskvalitet-bivirkniger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...