Gå til innhold

NHD Din holdning til trygd

Gjest Så jeg er en trygdesvindler???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Nils Håvard Dahl, psykiater

4

• løvinne71

4

• Glimtipper

2

• Katt-ja

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Jeg forstår det iallefall.Det er nettopp derfor vi har et trygdesystem her i landet for nettopp å unngå at folk skal ta dårlige jobber som de kan bli dårligere av.

Det er mye av hensikten med det.Dette er sett ifra et samfunnsøkonomisk perspektiv.

Gjest busy beate

Er det kun drømmejobben du kunne greid? Veldig mange her i landet, sikkert flertallet av arbeidende mennesker, kommer ikke i nærheten av drømmejobben. Hvis ingen skulle tatt til takke med annet lønnet arbeid en selve drømmejobben hadde Norge stoppet opp. Har man ikke evner eller helse til å skaffe seg drømmeutdannelsen må man se se om etter noe annet man kan mestre og holde ut med.

Jeg er ikke NHD, men jeg synes at mennesker som hever trygd fordi de ikke tar jobber de kunne greid, på grunn av at de synes de fortjener noe bedre, utnytter trygdesystemet. Det blir noe annet hvis sykdom gjør det umulig å fungere i vanlig jobb.

Er det kun drømmejobben du kunne greid? Veldig mange her i landet, sikkert flertallet av arbeidende mennesker, kommer ikke i nærheten av drømmejobben. Hvis ingen skulle tatt til takke med annet lønnet arbeid en selve drømmejobben hadde Norge stoppet opp. Har man ikke evner eller helse til å skaffe seg drømmeutdannelsen må man se se om etter noe annet man kan mestre og holde ut med.

Jeg er ikke NHD, men jeg synes at mennesker som hever trygd fordi de ikke tar jobber de kunne greid, på grunn av at de synes de fortjener noe bedre, utnytter trygdesystemet. Det blir noe annet hvis sykdom gjør det umulig å fungere i vanlig jobb.

Prøv deg en jobb som gir lite annet enn inntekt å se hvor lenge du holder ut da før kroppen å hue sier fra!!!