Gå til innhold

Når han vil ha skryt etter husarbeid

Anbefalte innlegg

Jeg blir litt irritert når han skal ramse opp det han har gjort, f.eks "sånn, da har jeg støvsugd, tørka av benkene og vaska klær". Eller "da har jeg rydda på kjøkkenet".

Jeg gjør da dagligdagse oppgaver jeg óg, uten å skulle poengtere at "nå er det gjort"?

For meg virker det som han vil ha skryt for å gjøre dagligdagse ting?

Fortsetter under...

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

12

• Colette

6

• trollemor;o)

5

• ....AV

4

Mest aktive i denne tråden

Jeg synes det er hyggelig å gi hverandre litt skryt i hverdagen.

Jeg liker å få skryt for å gjøre dagligdagse ting og gir det også til mannen min.

Kanskje jeg syns det blir unødvendig å informere hverandre om at nå er ting blitt gjort, siden jeg tar det som en selvfølge at det må gjøres. Det blir litt som å gå på do - jeg informerer ikke andre om det heller siden er er så selvfølgelig...

Jeg synes det er koselig å skyrte litt av gubben når han har gjort noe og jeg synes det er veldig trivelig med et "takk for at du tok oppvasken" eller "takk for maten" selv. :o)

Litt skryt og ros har da aldri skadet noen og ikke er det vondt å si det heller.

Kanskje jeg syns det blir unødvendig å informere hverandre om at nå er ting blitt gjort, siden jeg tar det som en selvfølge at det må gjøres. Det blir litt som å gå på do - jeg informerer ikke andre om det heller siden er er så selvfølgelig...

Det er en selvfølge at det må gjøres, men det er ikke en selvfølge at det er gjort. Hvis han har vasket klær og støvsuget gulvet, trenger ikke du gjøre det. Det ville jo vært dumt om du begynte å støvsuge gulvet når han allerede har gjort det?

Men ville det ikke være koselig om han sa til deg - takk for at du tørket av bordet, eller så fint at du brettet sammen klesvasken?

Jeg setter i alle fall pris på at mannen min gir meg oppmerksomhet også på de dagligdagse tingene - og så får han også det fra meg :)

Annonse

Det kan hende han vil ha skryt, men det kan også hende han bare vil si fra, sånn at du vet at han har gjort det og dermed så slipper du å gjøre akkurat disse tingene.

Du får evt. svare "Fint, da går jeg og henger opp tøyet, tømmer oppvaskmaskina og klipper plenen!"

Det er en selvfølge at det må gjøres, men det er ikke en selvfølge at det er gjort. Hvis han har vasket klær og støvsuget gulvet, trenger ikke du gjøre det. Det ville jo vært dumt om du begynte å støvsuge gulvet når han allerede har gjort det?

Enig.

Gjest honnicorn

Skjønner hva du mener. Min mann gjør ingenting husarbeid uten at jeg ber han om det, og da kaller han det også mas. Jeg passer på å skryte av han, både titt og ofte, men allikevel sier han at ingen er takknemlige for det han gjør.

Når jeg da har gjort rent, noe min helse egentlig nekter meg, (men huset må da rengjøres!), så kan jeg kanskje si: nå har jeg gjort det og det, og nå er jeg så vond i kroppen.

Da skulle jeg ønske at min mann kunne si: Du er så god, og flink, osv. Men det eneste han sier er: åja, så når du har en litt god dag så sliter du deg ut på dette! Jeg får så og si aldri skryt for ting jeg gjør, og det har jeg også sagt til min mann at jeg savner. men det er som å snakke til veggen.

Dette ble litt omvendt av deg, men jeg ville bare si at skryt i hverdagen kan det ikke blir nok av!!

Haha...den blir litt satt på spissen. Her støvsuges det én gang i uka, og da VISES det at nå var det på tide...Så ingen av oss hadde trengt å gjort det igjen. Likeså med klesvask. Jeg vasker ikke klær som er reine :)

Poenget er bare at jeg kan skrubbe dusjen mens jeg dusjer, vaske speilet og servanten etterpå, for å avslutte med å vaske toalettet før jeg går ut av badet. Jeg poengterer ikke det, for det...

Haha...den blir litt satt på spissen. Her støvsuges det én gang i uka, og da VISES det at nå var det på tide...Så ingen av oss hadde trengt å gjort det igjen. Likeså med klesvask. Jeg vasker ikke klær som er reine :)

Poenget er bare at jeg kan skrubbe dusjen mens jeg dusjer, vaske speilet og servanten etterpå, for å avslutte med å vaske toalettet før jeg går ut av badet. Jeg poengterer ikke det, for det...

''Poenget er bare at jeg kan skrubbe dusjen mens jeg dusjer, vaske speilet og servanten etterpå, for å avslutte med å vaske toalettet før jeg går ut av badet. Jeg poengterer ikke det, for det...''

Det synes jeg du skal begynne med:-)

Jeg tror at mange damer med hell kunne fortalt når de har gjort husarbeid. På den måten synliggjøres det hvor mye som faktisk må gjøres av alminnelige gjøremål i løpet av en dag/uke og at det kanskje ikke er det morsomste man gjør selv om man er kvinne... Det kunne kanskje fått flere menn til å ta sin del av jobben.

Jeg tror at mange damer med hell kunne fortalt når de har gjort husarbeid. På den måten synliggjøres det hvor mye som faktisk må gjøres av alminnelige gjøremål i løpet av en dag/uke og at det kanskje ikke er det morsomste man gjør selv om man er kvinne... Det kunne kanskje fått flere menn til å ta sin del av jobben.

Enig med dette + de tidligere innleggene dine i denne tråden:-)

Annonse

Gjest Menn, menn, menn...

Min mann og også rimelig barnslig når det gjelder slikt.

Er kjempeopptatt av at jeg skal si han er flink når han har gjort noe, uansett om det er husarbeid eller småfiks på bilen.

Det er faktisk ganske slitsomt, for jeg regner med at vi voksne ser hva den andre gjør for bra ting i hverdagen uten at vi må premiere det hele tiden i ord.

Gir meg assosiasjoner til å ha fler barn enn jeg har, og det er ikke riktige følelser å blande inn i et voksenforhold :(

Nåja, jeg har hørt mang en kvinne som skryter av de har gjort noe med bilen, om det er så enkelt som å skifte et par hjul.

''Nåja, jeg har hørt mang en kvinne som skryter av de har gjort noe med bilen, om det er så enkelt som å skifte et par hjul.

''

Ja, det kan du stole på at jeg skryter av! :-). Likeså ville jeg sikkert skrytt av at jeg pusset vinduene.

Men jeg skryter ikke av at jeg gjør det daglige husarbeidet. Heldigvis gjør ikke min mann det heller - vi deler forholdsvis likt på det som må gjøres.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...