Gå til innhold

Når han vil ha skryt etter husarbeid

Anbefalte innlegg

Gjest busy beate

Nåja, jeg har hørt mang en kvinne som skryter av de har gjort noe med bilen, om det er så enkelt som å skifte et par hjul.

Vi skryter gjerne av det vi gjør som ikke er hverdagskost. Å bytte dekk gjør man et par ganger i året, altså skrytegrunn;) Jeg blir litt betenkt når en mann skryter av at han har tatt oppvasken/ryddet hjemme, for da går jeg utfra at det hører med til sjeldenhetene...

Fortsetter under...

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

12

• Colette

6

• trollemor;o)

5

• ....AV

4

Mest aktive i denne tråden

Jeg er for skryt i hverdagen. Begge veier. Og heldige meg har funnet en mann som er flink til både det å takke og det å skryte av meg. Være seg hverdagslige ting som å vaske opp, støvsuge eller lage middag.

Jeg skryter eller takker ham når han har gjort det samme.

Og om mannen din remser opphva han har gjort,så takk ham for det og se på det som en positiv ting, i stedet for mas. Av og til kan det være praktisk å vite hva som har blitt gjort.... Og av og til kan det være en god advarsel om noen forteller at de nettopp har vært på do... :-)

Jeg er for skryt i hverdagen. Begge veier. Og heldige meg har funnet en mann som er flink til både det å takke og det å skryte av meg. Være seg hverdagslige ting som å vaske opp, støvsuge eller lage middag.

Jeg skryter eller takker ham når han har gjort det samme.

Og om mannen din remser opphva han har gjort,så takk ham for det og se på det som en positiv ting, i stedet for mas. Av og til kan det være praktisk å vite hva som har blitt gjort.... Og av og til kan det være en god advarsel om noen forteller at de nettopp har vært på do... :-)

Sånn er det her i huset og ;O)

Kanskje jeg syns det blir unødvendig å informere hverandre om at nå er ting blitt gjort, siden jeg tar det som en selvfølge at det må gjøres. Det blir litt som å gå på do - jeg informerer ikke andre om det heller siden er er så selvfølgelig...

Kanskje en idé å ikke ta din kjære som en selvfølge.

For hver gang du viser at du legger merke til de "selvfølgelige" tingene, viser du ham at han ikke er en selvfølge for deg.

Mange damer klager over at han ikke legger merke til det de gjør. Kanskje en idé å gå foran med et godt eksempel.

mvh

Annonse

Gjest sjøstjerna

Kanskje en idé å ikke ta din kjære som en selvfølge.

For hver gang du viser at du legger merke til de "selvfølgelige" tingene, viser du ham at han ikke er en selvfølge for deg.

Mange damer klager over at han ikke legger merke til det de gjør. Kanskje en idé å gå foran med et godt eksempel.

mvh

Så rett- og så lett- og så vanskelig...;-)

Nåja, jeg har hørt mang en kvinne som skryter av de har gjort noe med bilen, om det er så enkelt som å skifte et par hjul.

Selvfølgelig! Jeg var knallstolt av meg selv da jeg skiftet dekk helt uten hjelp da jeg punkterte i fjor. Med en aldeles helt forjævlig jekk fra helvete! *Snøft*

*Legger et miniskjørt og en utringet topp i bagasjerommet*

''Poenget er bare at jeg kan skrubbe dusjen mens jeg dusjer, vaske speilet og servanten etterpå, for å avslutte med å vaske toalettet før jeg går ut av badet. Jeg poengterer ikke det, for det...''

Det synes jeg du skal begynne med:-)

Men hva er egentlig problemet med å vise at men ser hverandre og verdsetter hverandre i de små dagligdagse tingene?

Hadde du gjort noe du virkelig syntes var en bragd, hadde du sikkert fortalt ham det og forventet en positiv respons. Hvorfor blir dette så mye verre med de små dagligdagse tingene? Egentlig er det nøyaktig samme ting, bare i en mindre skala.

Jeg synes ikke man skal la noen mulighet til å vise at man ser og verdsetter sin kjære gå til spille.

mvh

Annonse

kan du ikke bare skryte av ham da?

Man har da ikke ektefeller som et ekstra barn? Det virker mange ganger slik her inne. Jeg glemmer ikke da en eller annen foreslo å henge opp fargerike plakater ved vaskemskinen, med vaskeanvsinnger for vask av tøy- til mannen....Ærlig talt:-)

Man har da ikke ektefeller som et ekstra barn? Det virker mange ganger slik her inne. Jeg glemmer ikke da en eller annen foreslo å henge opp fargerike plakater ved vaskemskinen, med vaskeanvsinnger for vask av tøy- til mannen....Ærlig talt:-)

Hehe, enig!

Lag en A3 plakat i fine farger hvor du tegner opp kolonner med "ryddet kjøkken", "støvsugd", "vasket do" osv, og kjøp noen flotte klistremerker. Så kan han lime inn et klistremerke for hver ting han gjør. Når han har f.eks. 5 merker får han sex, gå på puben, bestemme middag eller annet som gjør han glad.

Lag en A3 plakat i fine farger hvor du tegner opp kolonner med "ryddet kjøkken", "støvsugd", "vasket do" osv, og kjøp noen flotte klistremerker. Så kan han lime inn et klistremerke for hver ting han gjør. Når han har f.eks. 5 merker får han sex, gå på puben, bestemme middag eller annet som gjør han glad.

"LOL" :-)

*LOL*

Haha...den blir litt satt på spissen. Her støvsuges det én gang i uka, og da VISES det at nå var det på tide...Så ingen av oss hadde trengt å gjort det igjen. Likeså med klesvask. Jeg vasker ikke klær som er reine :)

Poenget er bare at jeg kan skrubbe dusjen mens jeg dusjer, vaske speilet og servanten etterpå, for å avslutte med å vaske toalettet før jeg går ut av badet. Jeg poengterer ikke det, for det...

Jeg foretrekker å vaske toalettet før jeg dusjer. Så slipper jeg å besudle min gullende rene kropp med dovask. :))

''Poenget er bare at jeg kan skrubbe dusjen mens jeg dusjer, vaske speilet og servanten etterpå, for å avslutte med å vaske toalettet før jeg går ut av badet. Jeg poengterer ikke det, for det...''

Det synes jeg du skal begynne med:-)

Man skulle jo tro det ble lagt merke til, men det gjør vel neppe det.

Det er det man ikke har gjort som får oppmerksomhet vanligvis

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...