Gå til innhold

Psykopat - skal vi være redd han?

Anbefalte innlegg

Gjest Noen som bryr seg

Vi har tatt del av en familie som dessverre har en psykopat tett innpå seg. Vi er veldig involvert i det livet denne familen lever. Bør vi frykte psykopaten? Bør vi være redde for barna våre? Hvordan opfører en psykopat seg ovenfor venner som hjelper til? Jeg finner mye stoff på hva som kjennetegner en psykopat, men ikke noe på hvordan en psykopat opfører seg mot de som involverer seg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/334356-psykopat-skal-vi-v%C3%A6re-redd-han/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åhh så godt jeg kjente meg igjen i dette. Var også involvert i en sak hvor en psykopat hadde en av "hovedrollene". Det endte med at h*n anmeldte oss for æreskrenkelser og sjikane, selv om det var h*n som hadde utsatt oss for dette. Etter mye samtale med politiet kom vi fram til at den beste fremgangsmåten var å ingnorere psykopaten fullstendig, og ikke gå inn i den konflikten h*n prøvde å sette i gang. Til slutt døde det hele ut, nok spesielt fordi politiet selvfølgelig henla saken uten å gå inn i den overhodet, og at vi aldri svarte på mail, brev eller andre henvendelser.

Jeg var veldig redd for at h*n faktisk kunne komme til å bli voldelig mot familien min, og hadde derfor åpen linje til politiet hvor de ville rykke ut ved det minste tegn på fare. Hvis dere er blitt reelt truet kan dere be om besøksforbud.

Kjenner at jeg får høy puls bare av å tenke på saken, så jeg kan ikke annet enn ønske dere lykke til, og håpe at saken ikke eskalerer for deres del.

Gjest Noen som bryr seg

Truer han dere? Hvis ja, med hva og hvordan?

Nei - han har ikke truet oss. Dette har kun pågått siden i sommer. Han har faktisk forholdt seg veldig rolig siden han fikk beskjed om å flytte ut fra familien, men i de siste to ukene har han begynt å tilnærme seg familen igjen hvor han verbalt utsetter dem for psykisk press. Han har tiligere vært fysisk mot barna der. Vi er redde for at hvis vi fortsetter å hjelpe denne familien så vil han i en aller annen form angripe oss også. Vi bor ikke langt fra denne familien.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Nei - han har ikke truet oss. Dette har kun pågått siden i sommer. Han har faktisk forholdt seg veldig rolig siden han fikk beskjed om å flytte ut fra familien, men i de siste to ukene har han begynt å tilnærme seg familen igjen hvor han verbalt utsetter dem for psykisk press. Han har tiligere vært fysisk mot barna der. Vi er redde for at hvis vi fortsetter å hjelpe denne familien så vil han i en aller annen form angripe oss også. Vi bor ikke langt fra denne familien.

Vet dere at han er psykopat. Kan det være at han bare er en ubehagelig drittsekk?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...