Gjest toromeksikanskgryte Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Hei, jeg er en jente på 19 år, og jeg skjønner ingenting! Jeg har IKKE kastet opp ( i edru tilstand vel og merke) på 6 år, men i forrige uke kom det opp. Da hadde jeg spist som normalt tidligere på dagen. Men på ettermiddagen skjeiet jeg ut med kremost på ritzkjeks.... Spiste en halv pakke av den kremosten, ble litt mye kan jeg innrømme. Ett par timer etter dette spiste jeg TORO meksikansk gryte. Etter at jeg hadde spist det gikk det ca 3-5 timer, så ble jeg akutt kvalm og kastet opp!!! Jeg har intoleranse mot laktose, men når jeg får i meg melkeprodukter bruker jeg å få problemer med magen, jeg blir aldri kvalm ( så fremst det ikke er ett stort inntak av sjokolade, hehe). Men akkurat da hadde jeg ikke annet å skylde på enn kremosten eller at kanskje kjøttdeigen var dårlig. Jeg kan tillegge at jeg ofte får i meg melkeprodukter og reagerer ikke med kvalme, og i denne pakken er det svært lite laktose vel og merke. MEN! Nå i dag, så spiste jeg igjen TORO meksikansk gryte, så gikk det som sist ca 4 timer, så skjedde det samme igjen! Er det noe spesielt en kan reagere på i gryteretten? Har spist denne gryteretten mange ganger før, å da har jeg ikke lagt merke til noe spesielt som jeg kan huske. Kanskje jeg bør prøve noen av de andre gryterettene TORO har, slik at jeg kan finne ut om det er noe spsielt med E-stoffer eller noe. Jeg kan ikke mye om slikt. Jeg skriver opp ingrediensene til gryteretten slik at det blir lettere: Ris (61%), tomat, løk, brune bønner, paprika, vegetabilsk fett, salt, maisstivelse, hvetemel, smaksforsterker (natriumglutamat, natriuminosinat), krydder, sukker, hvitløk, farge (karamell), aroma, myse, skummetmelk, sennepsfrø. Takk for svar:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/334360-matintoleranse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.