Gå til innhold

Ubegripelig sorg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt knust av sorg over michael jackson.

Kan sitte i timesvis å gråte,mens jeg ser på videoer av han på nettet.

Hele min verden har fallt sammen,jeg har bare lyst til å dø!

Jeg har ikke noe forhold til michael annet enn at jeg syntes han var en flott artist.

Hvorfor reagerer jeg som jeg gjør?

Hvordan kan jeg stoppe denne sorgen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres ikke bra ut. Bestill en time hos legen og fortell ham det.

Gjest honnicorn
Skrevet

Skjønner akkurat hvordan du har det. Jeg ble også helt knust da han døde, og følte det som om det skulle være nær familie som var omkommet. Da jeg så på minnestund, og konserter etterpå, så rant tårene.

Men jeg fant ut at jeg måtte slutte å se på programmer og videoer av michael, fordi det opprørte meg så. Og det hjalp. Nå har det kommet så pass på avstand at jeg klarer å se på programmer om ham igjen.

Så kanskje du må forby deg selv å se på ting om han, til den største sorgen er over? Så finner du fort andre ting å tenke på.

Gjest Svarttrost
Skrevet

Sorg er noe en må gjennom, det kan en ikke hoppe over.

Men å se på videoer mm forsterker nok bare sorgen din, ikke plag deg selv unødvendig.

Lykke til!

Skrevet

Må skille mellom virklighet og en illusjon. Vi mennesker har riktignok et behov for å se opp til noe stort, men faren er at det kan bli en slaks tilbedelse av idoler og andre sterner. Vilken nytte har vi av det ? ingen ting. Fin musikk er greit, men må skille mellom musikk/kunst og privatlivet til folk. Har du da ingen virkelige personer du kan være glade i mens de lever ?

Gjest trist jente
Skrevet

Må skille mellom virklighet og en illusjon. Vi mennesker har riktignok et behov for å se opp til noe stort, men faren er at det kan bli en slaks tilbedelse av idoler og andre sterner. Vilken nytte har vi av det ? ingen ting. Fin musikk er greit, men må skille mellom musikk/kunst og privatlivet til folk. Har du da ingen virkelige personer du kan være glade i mens de lever ?

Min umiddelbare tanke var at sorgen du føler ov Michael Jacksons bortgang er projisering. Noe annet du er trist over, men "flytter" fokus til Michael Jackson

Skrevet

Min umiddelbare tanke var at sorgen du føler ov Michael Jacksons bortgang er projisering. Noe annet du er trist over, men "flytter" fokus til Michael Jackson

Mulig dette innlegget var til trådstarter ? Kan forstå dette du sier der, hvis de ikke har funnet det som er litt mer meningsfullt i livet å se opp til. Så når MJ dør, så er det ingen ting igjen på en måte. Men det er jo lett for meg og si dette som aldri har hatt sånne problemer med sørg over stjerner og idoler.

Skrevet

Det er nok helt riktig som du sier...

For det dreier seg ikke om stjernen i seg selv,men det er der jeg filtrerer ut min sorg.

Det er bare det at sorgen tar overhånd.

Jeg dyrker denne tilværelsen,skremmende lite livsslyst igjen.

Skrevet

''Hvordan kan jeg stoppe denne sorgen?

''

I første omgang kan du slutte å dyrke sorgen ved å sitte å se på videoer etc.

Hvis du da etter en tid (hvor du da ikke har dyrket sorgen) fortsatt er preget av sterk nedstemthet, så kan du be om hjelp til å komme deg videre i helsevesenet.

Skrevet

Hei du

Jeg tror ikke du er alene. Det er mange som har reagert med stor sorg på hans død, uten å ha hatt no særlig forhold til ham. Det er jo fryktelig trist uansett når store personligheter dør. Kanskje har du vært litt deprimert fra før, og at hans død fikk begeret til å renne over?

Jeg kan bare si deg en ting i allefall, at Michaels død har vært noe av det tøffeste jeg har måtte gå gjennom. Det høres kanskje vilt ut for mange, men noen har faktisk hatt han i sitt liv som om det skulle vært et familiemedlem. Og jeg har snaut klart å felt en tåre. Jeg klarer ikke se en video av ham en gang.

Så poenget mitt er, du klarer å gråte, du klarer å se ham, du sørger på en naturlig måte, og at dette har gått inn på deg skal du ikke være bekymret for. Jeg er helt sikker på at dette er noe du bare må " få ut. " Ta tiden til hjelp. Dette vil med tid og stund gå over.

For egen del håper jeg bare jeg kan få grått snart..... :(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...