Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei Over alt kan vi finne artikler og informasjon om for tidlig sædavgang. Aldri har jeg funnet noe om det motsatte. Saken er slik: Min mann sier han har nedsatt følsomhet i penis. Det er til tider en kjempeutfordring for han å få utløsning. Dette medfører at samleie ofte kan bli veldig mekanisk. Jeg har vært bekymret for at årsaken skulle ligge i at han er liten og jeg vid. Har født to barn. Nå i en alder av 48 år har jeg gjennomført en oppstramming av skjedeåpningen. Som følge av masse trening er ikke muskler innvendig noe som mangler hos meg. Mannen min begynte også å trene for 2 år siden. Dette ga en veldig positiv effekt på ereksjonen, men det er fortsatt ikke spesielt mye enklere å få utløsning for han. Mannen min er 38 år og har vært slik de 11 årene vi har hatt sammen, så det kan jo ikke være alder som er problemet her. Finnes det noe som kan brukes for å øke følsomheten i penis? Tror aldri jeg vil få han til å legge saken i en leges hender for å si det slik, så jeg håper det er noe jeg kan skaffe. Skulle ønske dette bare kunne feies vekk med at jeg er heldig som har en utholdende mann, men slik er det ikke. Her er det ikke snakk om å være utholdende, men om rett og slett å ikke få det til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/334394-lav-f%C3%B8lsomhet-i-penis/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gro Isachsen, Sexolog

Flott at du har trent opp bekkenbunnsmusklene. Det vil gi deg kraftigere orgasmer og mer nytelse.

Det kan likevel hende han fortsatt vil slite med å få orgasme og ejakulere. Svært mange menn har problemer med såkalt anorgasme og en vanlig årsak er at de har et onanimønster som er så kraftig at de ikke klarer å gjenskape hurtighet og friksjon under et samleie, uansett hvor godt hun har trent og strammet opp bekkenbunnsmuskulaturen. Et svært kraftig onanimønster gjør også at mange menn klager på følsomheten i penis, men uten selv å skjønne sammenhengen med onanimønsteret.

Det menn kan gjøre er å avlære det krafrige onanimønsteret. Den enklste måten å gjøre det på er å starte med å skfte hand og være løsere på “labben”. Det hjelper også å bruke glidemiddel når han onaerer, da ligner onanisituasjonen mer på samleiesituasjonen.

En annen vanlig årsak til anorgame er at han strammer bekkenbunnsmusklene så kraftig at han låser orgasmerefleksen. Det er disse musklene som strammer og slipper opp i orgasmeøyeblikket. Da må han være bevisst på å slappe av i de samme musklene han bruker for å stoppe tissestrålen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...