Gå til innhold

nhd kanskje du vet?

Gjest Undrer meg på det

Anbefalte innlegg

Gjest Undrer meg på det

Hvor sansynlig er det at man kan bli psykotisk flere ganger når man har schizotyp,og hvor stor er sansynligheten om man har fått diagnosen men ikke har vært psykotisk...men hatt vrangforestillinger?

Kan en psykiater forutse en psykose på grunnlag av en diagnose?

Og hvor arvelig er diagnosen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/334399-nhd-kanskje-du-vet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har man psykotiske episonder som varer utover noen timerr, da er det vel schizofreni. Vil jeg tro. Jeg hadde schizotypal diagnose før, og har blitt schizofren. Ifølge psykiaterne. Det er ofte vanskelig å diagnostisere seg selv, så det kan være lurt å be om en skikkelig utredning. Det gikk ett forskningsproject for ett par år siden som heter topp prosjektet, vet ikke om de fortsatt driver, eller driver ved ditt dps, men du kan jo spørre?

Der går de veldig grundig til verks for å finne ut korrekt diagnose o.l.

Det var først etter min deltagelse der, jeg slo meg til ro med att jeg har schizofreni.

Innen psykiatrien er det jo ofte tidspress o.l, og man forandrer seg jo over tid, så hva som var rett en gang kan jo bli feil, eller utvikle seg til full schizofreni.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/334399-nhd-kanskje-du-vet/#findComment-2805246
Del på andre sider

Gjest Undrer meg på det

Har man psykotiske episonder som varer utover noen timerr, da er det vel schizofreni. Vil jeg tro. Jeg hadde schizotypal diagnose før, og har blitt schizofren. Ifølge psykiaterne. Det er ofte vanskelig å diagnostisere seg selv, så det kan være lurt å be om en skikkelig utredning. Det gikk ett forskningsproject for ett par år siden som heter topp prosjektet, vet ikke om de fortsatt driver, eller driver ved ditt dps, men du kan jo spørre?

Der går de veldig grundig til verks for å finne ut korrekt diagnose o.l.

Det var først etter min deltagelse der, jeg slo meg til ro med att jeg har schizofreni.

Innen psykiatrien er det jo ofte tidspress o.l, og man forandrer seg jo over tid, så hva som var rett en gang kan jo bli feil, eller utvikle seg til full schizofreni.

Men om man aldri har vært psykotisk,kan man da ha diagnosen schizotyp?

Kan da en psykiater si at man kan bli psykotisk i fremtiden,eller er det bare vrøvl?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/334399-nhd-kanskje-du-vet/#findComment-2806485
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...