Gjest noenledigsigaturer Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Jeg er en jente på 22 år som er alenemor for en liten gutt på 1 år. for 2 mnd tilbake begynte det å oppstå panikk anfall. Første gangen ble jeg innlagt på Akutten på sukehuset pga vedvarende pustevansker. Der kjekket de meg for blodpropp (med en blodprøve i arterien),røngten av lunge osv. De fant ingenting. Anfallene fortsatte å ofte endte jeg opp i ringe ambulangse av redsel. Jeg har også tatt Ekg mangen ganger pga anfallene for å få konstantert at det ikke er noe gale med hjerte. Å kjekket oksygen nivået i blodet som lå på 100 % Ut i fra alle prøver å samtaler med leger virker jo jeg fysisk frisk. MEN jeg føler meg ikke fysisk frisk i det hele tatt å om jeg er, er jeg redd for hypokonder tedenser. (etter anfallene oppstod) Jeg er nesten hele dagen tungpusten ( når jeg tenker over pusten blir det verre å føler jeg hyerventilerer ) Jeg har konstant vondt i brystet. Jeg kan våkne om morningen med bryst smerter. Jeg blir mye ør i hode å føler ikke meg helt med alltid. Synet mitt blir i blandt blurrete, blir ofte svimmel, kan få ondt i håndledd å fotleddene (smerte). Jeg føler meg rett å slett IKKE FRISK. Jeg føler heller INGEN tar meg seriøst å bare tenker dette er angst. Men et panikk anfall kan umulig vare omtrendt 24t i døgnet ? for det føles slik på meg! Jeg har en fortid med en vanskelig barndom med mye utrygghet å psykisk terror. Jeg har i tilegg gått til psykolog siden jeg var 13 år. Jeg føler liksom ingen ende på noe. I tilegg har jeg ørten dignoser som ADD/ADHD ( kan ikke si jeg føler dette stemmer ) Emosjonell ustabil P. Forstyrrelse å depriemert Jeg mener selv dette ikke stemmer, for hadde en person hatt alle disse lidelsene er det meget tvilsomt jeg hadde fungert i samfunnet i det hele tatt, noe jeg gjør. Det med panikk angsten eller hva det nå er som feiler meg er jeg redd vil ødelegge mye for meg. Venter på å komme til, til en psykriater nå. ( Jeg ba spesifikt om en psykriater denne gangen siden jeg har gått til psykolog i mangen år å endt med masse diagnose tull å en utprøvings dukke for medisiner ) Jeg har vært igjennom alle medisinene å jeg syntes ikke noen funket. Medisiner skal ikke gi personelighetsforandring men forbedre din mentale tilstand. Men når alt er sagt så er altså spørsmålet mitt. Kan du gi meg en eneste hentydning til hva som KAN feile meg eller om dette ser ut til å være noe fysisk. Jeg har alle symptomer på panikk angst, å har en enorm dødsangst. Å angst lidelser ligger i familien. Men er det normalt å ha dette over mangen timer å hver dag???? Det som bekymrer meg er den lange tidsperioden med hjerte smerter å pustebesvær. Har fått prøvd beroligenes som Sobril ( Som jeg syntes funket dorlig å sluttet å spise de etter kort tid. ( Å Vival 2 mg 20 styk ) Vivalene syntes jeg funket greit. Jeg spiste opp alle 20 på en mnd. Er dette mye? Jeg venter ennå på psykriater. Legen min vil nemmelig ikke skrive ut flere Vival. Det går helt greit om dagene å jeg klarer meg uten. Men når jeg er alene hjemme om kvelden sliter JEG VELDIG. Er det fordi jeg er ung legen ikke vil skrive ut mer? (Cipralex har jeg gått på 3 år tideligere mot deprisjon uten virkning. ingen virkning mot angst heller) Men jeg føler ikke Vivalene demper redselen. Bare kropselige symptomer. Litt rotet skrevet her Men håper du har forstått noe av det jeg har rablet inn her Hilsen en Meget frustrert Jente!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/334447-panikk-anfall-eller-fysisk-syk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Dette synes jeg høres ut som en panikklidelse. Det er ikke uvanlig ved hyppige anfall at det kjennes ut som om anfallene overlapper hverandre i tid. Anfallene oppfatter jeg som biologiske, og behandlingen er et SSRI (som bla Cipralex). Det blokkerer for nye anfall etter noen ukers bruk. Angsten for nye anfall (angsten for angsten) er en mer psykologisk betinget angst som må behandles med kognitiv psykoterapi. Når en begynner med SSRI for panikklidelse, skal en begynne med en liten dose og trappe langsomt opp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/334447-panikk-anfall-eller-fysisk-syk/#findComment-2805792 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjing Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Dette høres veldig angstrelatert ut, men jeg ville bedt om å få tatt stoffskifteprøver hos legen for å utelukke det i og med at du har gått igjennom en graviditet og er småbarnsmor. Noen får i denne perioden forbigående høyt eller lavt stoffskifte. Høyt stoffskifte kan gi mange symptomer som minner om angst. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/334447-panikk-anfall-eller-fysisk-syk/#findComment-2806061 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.