Gå til innhold

Hva gjør dere i høytider, bursdager osv..????

Anbefalte innlegg

Her var det snakk om at konfirmasjonsdagen var delt i to, altså først kirka, så lunsj med mors familie, så middag med fars familie el lign. Høres veldig oppstykket og stressende ut.

Ja, det var meg, det. Situasjonen var helt håpløs fra før, så felles feiring utgikk med høye kneløft. Men det gikk greit, jeg var jo bare gjest :-)

Konfirmanten holdt på å sovne før h*n skulle videre til neste selskap..

Fortsetter under...

• Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

19

• Lillemus

11

• Speak

6

• srp1365380487

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest honnicorn

Ser av alle svarene, at vi er vel enige om å være uenige. Noen super-mammaer klarer å takle selskaper og jul og hele sulamitten sammen med ekser og stemødre osv. de mener også at de som ikke klarer det like godt som dem, er veldig egoistiske som ikke tenker på barna.

Du bør gjøre det som passer deg og dine. Alle kan ikke være like, stol på magefølelsen din og stå på ditt uansett hva du kommer fram til. Du klarer det du klarer, og ha en koselig julefeiring!

''Du skulle vært samlivsterapeut du morsan! ;o)''

Ja, det kreves mange års fordypelse for å skjønne såpass;-) ;-)

Det blir litt fjernt å si at dem som klarer å omgås ved spesielle anledninger etter skilsmissen like gjerne kunne latt være å skille seg.

Akkurat som om det finnes bare to kategorier mennesker som man omgir seg med: Dem du går så godt overens med at du helst ville vært gift med dem, og dem du skyr som pesten...

Enig i at det blir aldri så lite unyansert.

Det hender jo faktisk at man, etter å ha kommet seg gjennom juleselskap og denslags, tillater seg å tenke at det nå heldigvis er ganske lenge til neste gang. Enten man omgås ekser eller "bare" annen familie.

Ser av alle svarene, at vi er vel enige om å være uenige. Noen super-mammaer klarer å takle selskaper og jul og hele sulamitten sammen med ekser og stemødre osv. de mener også at de som ikke klarer det like godt som dem, er veldig egoistiske som ikke tenker på barna.

Du bør gjøre det som passer deg og dine. Alle kan ikke være like, stol på magefølelsen din og stå på ditt uansett hva du kommer fram til. Du klarer det du klarer, og ha en koselig julefeiring!

''de mener også at de som ikke klarer det like godt som dem, er veldig egoistiske som ikke tenker på barna.''

Har noen sagt det? Hvis det er meg du sikter til så har du tolket meg fullstendig feil i så fall.

Det hender jo faktisk at man, etter å ha kommet seg gjennom juleselskap og denslags, tillater seg å tenke at det nå heldigvis er ganske lenge til neste gang. Enten man omgås ekser eller "bare" annen familie.

''Det hender jo faktisk at man, etter å ha kommet seg gjennom juleselskap og denslags, tillater seg å tenke at det nå heldigvis er ganske lenge til neste gang. ''

Nemlig. :o) Det er veldig hyggelig å være sammen med eksen og hans samboer. Et par timer. Da er det nok og på tide å trekke seg tilbake. :o)

Gjest u-empatisk hilsen

Hvordan går det an å tolke det slik? Du høres ut som om du rett og slett misliker at vi er noen som får det til!! Misunnelig kanskje? At vi liksom skulle være supermødre eller synes at folk som ikke får det til er egoistisk er bare idiotisk sagt.

Irritert og

Annonse

Gjest empatisk hilsen

Helt enig, og så må man også ta forbehold mot de tilfellene der "den andre part" ikke er et alminnelig høflig menneske! ;-)

Det hjelper ikke at en av partene hadde klart å ta seg sammen hvis den andre bare lager scener av det hele. Da skjønner jeg godt at førstnevnte vegrer seg for å treffe eksen.

''Helt enig, og så må man også ta forbehold mot de tilfellene der "den andre part" ikke er et alminnelig høflig menneske! ;-)

Det hjelper ikke at en av partene hadde klart å ta seg sammen hvis den andre bare lager scener av det hele. Da skjønner jeg godt at førstnevnte vegrer seg for å treffe eksen.''

Nemlig!

Det skjønner jeg faktisk veldig godt også. At noen har klart å tolke innleggene til oss som er så heldige å ha et godt forhold til våre ekser, til det at vi synes de som ikke får det til er egoistiske fikk meg til å riste litt på hodet rett og slett.

Så sant, så sant! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...