Gå til innhold

NHD:Komobiditet:prognose(r) behandling og diagnoser

Anbefalte innlegg

Gjest anonymdennegangmensvarfordet

Jeg hadde min første depresjon i tidlig alder, så latent/disponert for psykiske lidelser er jeg nok, Suicid i næmeste familie opplevet senere under studier, I mellomtiden mellom min egen suicidale depresjon som jeg kom heldigere ut av les;selvmord enn mitt søsken har jeg hatt svær angst, depresive episoder og ocd. Etter tapet av mitt søsken, kom sjokk, depresjon angst og en familiesiuasjon snudd opp ned- intet var mer forutsigbart og post-traumtisk stress ble en ny byrde, Får nå behandling av psykiater; ocd forsvant for med hæyeste dose snri,mens de andre diagnosene sitter fortsatt igjen etter snart to år. Kommer de andre diagnosne til å forsvinne slik som det gjorde i forhold til ocd, Har brukt max dose efexor og remeron tillegg en god stund nå og div sovetabletter for insomni og mareritttokter, Er alt en diagnose? Er mennesker som har hatt en depreson, mer sårbare enn andre for traumatiske opplevelser? Kommer jeg alltid til å være en nevrotikker? Beklager langt og rotete innlegg, men jeg har et rottete sinn og det er vannskelig å forklare alt i et innlegg. Håper på svar fra deg NHD. anonym i dag, blottlegger meg litt vel mye nå, men du ser sikkert ip``n så du vet hvem som egentlig skriver. Etter tapet av min bror, kom

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Kommer de andre diagnosne til å forsvinne slik som det gjorde i forhold til ocd, Er alt en diagnose?

S: De andre lidelsene kan forsvinne med korrekt behandling over år. Er det vurdert om dette kan være innenfor det bipolare området?

Er mennesker som har hatt en depreson, mer sårbare enn andre for traumatiske opplevelser? Kommer jeg alltid til å være en nevrotikker?

S: Ja, personer med psykisk lidelse fra før er langt med sårbare for traumatiske opplevelser. En nevrotsik personlighet synes å være et relativt stabilt personlighetstrekk, men lar seg påvirke av psykoterapi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...