Gå til innhold

sex

Gjest optimal sikkerhet

Anbefalte innlegg

Gjest optimal sikkerhet

Jeg tenker sikkert for mye på sikkerhet, men om en alltid bruker kondom sammen med damen, og ikke foretar munnsex på vagina kjønnslepper, eller at dama har munnsex på penis, kan jeg da i tillegg til å ha samleie evt føre finger inn i vagina uten evt smittefare.Jeg forutsetter jo at dama er frisk, men en vet jo aldri, erdet trygt å bruke en finger også uten å kunne smittes via neglebånd eller annet..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/334464-sex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Det er kjempeviktig å tenke på sikkerhet, men man skal være realist. Jeg synes at du tenker på en fornuftig måte uten å overdrive.

Det er flere iknfeksjoner som kan overføres ved seksuell kontakt. De viktigste er HIV, herpes, hepatitt B, gonoré, plus endel andre. Overføringshyppigheten og hvor de kan overføres er noe forskellig for de ulike smittestoff.

Kondom gir en praktisk talt 100% beskyttelse mot alle STD (seksuelt overførte sykdommer) Man skal dog aldri si aldri i medisin. De fleste av STD infeksjoner overføres overveiende mellom genitale slim hinner. Det gjelder både HIV, hepatitt, gonoré. Det hender at herpes overføres til andre deler av kroppe, hvis (som du nevner) det er små rifter eller skader i huden, negleroten etc. Dette er for å vise at sikkerheten er ikke absolutt, selv om det er meget høy. Og, som nevnt de farligste infeksjoner blir ikke overført.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/334464-sex/#findComment-2806169
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...