Gå til innhold

NHD/andre, vonde følelser etter terapi-time

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest singmeasong

Jeg ville reflektert en stund over det vonde/følelsene. Kanskje notert litt på et ark i stikkordsform hva jeg følte eller skrevet ordrett alt etter hva jeg orket. Dette kan du bruke senere i terapi eller bare igjennom selv for å se om tanker/føleleser endrer seg utover i terapien.

Etter litt tid med dette hadde jeg gjort noe jeg følte var godt for meg selv, i mitt tilfelle ville nok det vært og gått en laaaaang tur til jeg var god og varm. Tatt en dusj, kledd meg i koseplagg, ringt ei venninne for en prat, kost meg med en kopp te og et nytt ukeblad. Meditert et kvarter og lagt meg til å sove.

Kort sagt, brukt litt tid på følelsene rundt dette og så avreagert/flyttet fokus ved å gjøre noe godt for meg selv. Håper du snart vil føle deg bedre.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ta for all del dette svaret på rett måte:

Du skal ha det vondt. Ofte er det nødvendig. Det er ikke farlig, og det går over.

Vi skal ikke for enhver pris unngå å ha det. Det er helt normalt å ha det vondt noen ganger. Noen ganger er det også nødvendig å ta på seg noe vondt for å komme videre.

Gjest kvinnen bak speilet

Ta for all del dette svaret på rett måte:

Du skal ha det vondt. Ofte er det nødvendig. Det er ikke farlig, og det går over.

Vi skal ikke for enhver pris unngå å ha det. Det er helt normalt å ha det vondt noen ganger. Noen ganger er det også nødvendig å ta på seg noe vondt for å komme videre.

Takk for ditt ærlige svar :-) Skal ta det med meg videre.

Gjest kvinnen bak speilet

Jeg ville reflektert en stund over det vonde/følelsene. Kanskje notert litt på et ark i stikkordsform hva jeg følte eller skrevet ordrett alt etter hva jeg orket. Dette kan du bruke senere i terapi eller bare igjennom selv for å se om tanker/føleleser endrer seg utover i terapien.

Etter litt tid med dette hadde jeg gjort noe jeg følte var godt for meg selv, i mitt tilfelle ville nok det vært og gått en laaaaang tur til jeg var god og varm. Tatt en dusj, kledd meg i koseplagg, ringt ei venninne for en prat, kost meg med en kopp te og et nytt ukeblad. Meditert et kvarter og lagt meg til å sove.

Kort sagt, brukt litt tid på følelsene rundt dette og så avreagert/flyttet fokus ved å gjøre noe godt for meg selv. Håper du snart vil føle deg bedre.

Takk til deg for fint svar og gode råd :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...