Gå til innhold

Fremfall av skjedevegg?

Anbefalte innlegg

Gjest Femme 39

Har født 3 barn og er 39 år (yngste barn 2 år). Har hatt slapp skjedemuskulatur etter fødslene og ser slimhinner som henger ned. Men så så jeg plutselig at den venstre siden av skjedeåpningen var mye større enn den høyre. Sjekket det og det er liksom en "kul" på str med en sprettball der. Den er helt myk, minner meg om en Bartholinkjertel som jeg har hatt før, bare at den var da litt blålig og mye mindre. Er dette bare fremfall av skjedeveggen eller bør jeg bekymre meg? Er dette noe som bare kommer til å fortsette og bli verre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/334531-fremfall-av-skjedevegg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er vanskelig aa uttale seg presist uten aa undersoeke deg, men det lyder i all fall ikke som noe du behoever aa bekymre deg over. Kulen kan vaere en Bartholincyste, men hvis den ikke plager deg, kan du set det an til du skal ha en underlivssjekk likevel. Hvis skjedeveggen er veldig 'slapp', kan den korrigeres ved et lite inngrep. Be vet. om henvinsing til det lokale sykehus hvor gynekologen kan vurdere begge forhold. Vennlig hilsen Mette H Moen

Mette Moen, Gynekolog

Det er vanskelig aa uttale seg presist uten aa undersoeke deg, men det lyder i all fall ikke som noe du behoever aa bekymre deg over. Kulen kan vaere en Bartholincyste, men hvis den ikke plager deg, kan du set det an til du skal ha en underlivssjekk likevel. Hvis skjedeveggen er veldig 'slapp', kan den korrigeres ved et lite inngrep. Be vet. om henvinsing til det lokale sykehus hvor gynekologen kan vurdere begge forhold. Vennlig hilsen Mette H Moen

Beklager, litt feil i skriving som ble foretatt i utlandet. Du kan be din fastlege om en henvisning til gynekolog, helst på det lokale sykehus for vurdering operasjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...