Gå til innhold

Sykepleiere og sosionomer som "terapeuter"?!?

Anbefalte innlegg

Gjest minusvarianten

Er du i dag sykepleier eller sosionom? Angrer du på at du ikke tok deg psykologutdanning istedet? Var psykologistudiene kanskje for langvarige og krevende? Tenkte du kanskje at du ikke engang egnet deg til å være psykolog? Kanskje virket psykologi for avansert og KOMPLISERT for deg?

MEN DET ER IKKE FOR SENT! Det er nå bare så enkelt som å KURSE SEG LITT og så kan OGSÅ DU bli TERAPEUT!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/334533-sykepleiere-og-sosionomer-som-terapeuter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest minusvarianten

Hvorfor roper du sånn? Er du sint? eller er du redd for at vi ikke skal forstå budskapet ditt?

''Hvorfor roper du sånn?''

Roper ikke jeg. Hever bare stemmen min litt.

''Er du sint? eller er du redd for at vi ikke skal forstå budskapet ditt?''

Den manglende forståelsesevnen skremmer meg ja.

Gjest sosionomen

''Hvorfor roper du sånn?''

Roper ikke jeg. Hever bare stemmen min litt.

''Er du sint? eller er du redd for at vi ikke skal forstå budskapet ditt?''

Den manglende forståelsesevnen skremmer meg ja.

Og hvem er det du mener mangler forståelsesevner? Sykepleier og sosionomer?

Annonse

Gjest Det er min mening

''Samme hvem som er terapeuten bare man blir frisk:)''

Er det også det samme hvis "terapeuten" gjør deg verre eller ødelegger deg?

Ikke sikkert man blir bra hos psykologen heller. Men for all del, jeg har stor tro på skikkelig utdannelse. Jeg ville bare frem til at i noen tilfeller så kan det like gjerne være nabokona eller en slektning f.eks som gjør deg frisk/bedre. Det går ofte på kjemi og den gode samtalen.

Gjest minusvarianten

Ikke sikkert man blir bra hos psykologen heller. Men for all del, jeg har stor tro på skikkelig utdannelse. Jeg ville bare frem til at i noen tilfeller så kan det like gjerne være nabokona eller en slektning f.eks som gjør deg frisk/bedre. Det går ofte på kjemi og den gode samtalen.

Tror ikke du begriper hvor komplisert psykologi er i det hele tatt dessverrre.

Gjest Det er min mening

Tror ikke du begriper hvor komplisert psykologi er i det hele tatt dessverrre.

Jeg er ingen fagperson, har bare mye personlig erfaring etter et langt liv. En lege som" lærte" meg meg en gang at man ikke alltid trenger "profesjonell" behandling. Men for all del, i ekstra vanskelige psykriatriske tilfeller så strekker nok ikke nabokona til. Men vi blir sikkert ikke enige, så gir meg nå:)

Gjest Spl. i 94

Angrer ikke det grann, faktisk så tok jeg enda mer spesialistutdannelse i nettopp sykepleiefaget. Kan ikke for alt i verden tenke meg å jobbe som behandler, sykepleie er en kunst få behersker og jeg er grådig stolt av min jobb som psyk. sykepleier.

:-)

Gjest Spl. i 94

Du er nok inne på noe.Har selv vært borti en sosionom som gikk en god del utenfor sitt fagfelt.

Det er mye riktig i det, det ser man innen de aller fleste fagfelt hvor grensene er mer glidende. Men som i alle andre yrker vet en dyktig sykepleier hvor grensene går og opptrer profesjonelt.

Annonse

Gjest nysgjerriga

Angrer ikke det grann, faktisk så tok jeg enda mer spesialistutdannelse i nettopp sykepleiefaget. Kan ikke for alt i verden tenke meg å jobbe som behandler, sykepleie er en kunst få behersker og jeg er grådig stolt av min jobb som psyk. sykepleier.

Siden du er psyk. sykepleier... Finner du omtrent de samme problemene folk skriver om her inne, i RL også?

Behandler du unge, voksne, eldre?

Gjest Spl. i 94

Siden du er psyk. sykepleier... Finner du omtrent de samme problemene folk skriver om her inne, i RL også?

Behandler du unge, voksne, eldre?

Jeg jobber på akuttpost og på en langtidspost, voksenpsykiatri. Ja, absolutt, mye av det samme :-)

''Og hvem er det du mener mangler forståelsesevner? Sykepleier og sosionomer?''

De og de andre kontorrottene i psykiatrien.

Sosionomer kan ta tre år etter endt grunnutdanning for å bli klinisk sosionom. Da kan de få en terapeutisk rolle. Det blir 6 år med fagstudier pluss praksis før opptak etter grunnutdanning.

Jeg er selv sosionom, og jobber med utviklingshemmede. Jeg jobber også litt ift. psykiatri, men ikke som terapeut.

Men jeg jobber med sosialt arbeid for å bedre psykiatitilbud på grasrota. Jeg er interessert i sosial arbeid og er hjelpeverge for to asylsøkere fra Afganistan.

Sosial arbeid er sosionomers fag. Personlig orker jeg ikke å ha direkte kontakt med folk som sliter i en terapeutisk situasjon, mest fordi jeg har hatt psyksike problemer selv og ønsker ikke å møte meg selv i døra.

Sosionomer jobber mye med rus og psykiatri. Det er råtøfft spesielt på sosialkontor og innenfor barnevern.

Gjest minusvarianten

''jeg er grådig stolt av min jobb som psyk. sykepleier.''

Så bra for _deg_ da. Kanskje ikke _fullt_ så bra for eventuelle pasienter du ødelegger i din trang til å leke psykolog.

Gjest grrrrrrrrrrrrrr

''jeg er grådig stolt av min jobb som psyk. sykepleier.''

Så bra for _deg_ da. Kanskje ikke _fullt_ så bra for eventuelle pasienter du ødelegger i din trang til å leke psykolog.

Har hun ikke sagt hun ikke leker terapeut.

Sukk, egentlig burd alle bare overs deg og innleggene dine, men det er sannelig ikke lett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...