Gjest Jeg som fikk han sint? Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Vil en mann med psykopatiske trekk kunne forandre seg i sitt neste forhold? Altså, det jeg spør om er egentlig om det var min feil at han oppførte seg så dårlig mot meg, eller om han alltid vil ha denne væremåten.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/334544-mann-med-psykopatiske-trekk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 En psykopat forandrer seg ikke. I alle fall ikke uten videre. I en psykopats hode er det nemlig ikke han det er noe feil med, men alle andre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/334544-mann-med-psykopatiske-trekk/#findComment-2806557 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Noen par får fram det verste i hverandre og kan begge få det bedre i nye forhold. En edsvoren drittsekk eller en som har psykopatiske trekk, vil nesten aldri forandre seg. Vedkommende kan selvsagt for kortere perioder være kjekk og grei, særilg om h*n kan oppnå noe med det. "Se hva du fikk meg til å gjøre!" er en klassisk hersketeknikk. Skape en forestilling om at problemet ligger hos alle andre, særlig de(n) h*n sårer mest. Brukte han den mot deg? mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/334544-mann-med-psykopatiske-trekk/#findComment-2806573 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jeg som fikk han sint? Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Noen par får fram det verste i hverandre og kan begge få det bedre i nye forhold. En edsvoren drittsekk eller en som har psykopatiske trekk, vil nesten aldri forandre seg. Vedkommende kan selvsagt for kortere perioder være kjekk og grei, særilg om h*n kan oppnå noe med det. "Se hva du fikk meg til å gjøre!" er en klassisk hersketeknikk. Skape en forestilling om at problemet ligger hos alle andre, særlig de(n) h*n sårer mest. Brukte han den mot deg? mvh Nei kan ikke huske han sa slike ting.. men han var veldig opptatt av kropp og utseende, hvordan jeg gikk kledd og kommentere hvor mye snop jeg spiste. Selv når jeg kuttet det ned til å spise kun om lørdagen så kommenterte han chips-skålen og godteskålen. Jeg ble så opphengt i utseendet mitt at jeg gikk ned så mange kilo at venner ble bekymret.. Han hadde dessuten veldig sterke meninger og var VELDIG dominerende i diskusjoner, slo knytteneven i bordet etc. Jeg sa han imot og ble hissig jeg også. Han fikk meg til å begynne grine og bli lei meg.. måtte holde meg hjemme fra jobb ene gangen fordi jeg hadde grene så mye i forkant... Han hadde sett at jeg var hjemme fra jobb og sa til meg at han hadde tenkt "det der har hun godt av". Fikk ikke lov når jeg bodde ilag med han å forandre på noe i hjemmet hans.. sette inn et nytt møbel for eks. Da ble han bare kverulerende, spurte hvor jeg hadde tenkt å plassere det, at det ikke kom til å passe inn osv.. Å få husnøkkel til hjemmet hans tok det sikkert bortimot 2 år før jeg fikk.. måtte omtrent skrive søknad til han for å få en nøkkel.. Følte han alltid hadde forventninger til meg, som jeg ikke klarte innfri.. Jeg slappet liksom aldri helt av i forholdet.. Vi hadde sex 4-5 ggr i uken. Hvis jeg en dag ikke ville (og selv om han visste jeg var sliten) så ble han sur og sa til meg veldig kvasst: Du ANER IKKE hvordan det føles å bli avvist bla bla bla. Så det endte jo med at jeg sjelden turde avvise han.. Følte alt skjedde på hans premisser.. Jeg var konstant lei meg.. Hans sterke meninger om ting og tang gjorde at jeg til slutt bare ble forvirret.. Og hvorfor jeg holdt ut med han? Fordi han etter en sånn episode, var han verdens beste.. Og denne dusten savner jeg i dag 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/334544-mann-med-psykopatiske-trekk/#findComment-2806727 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Nei kan ikke huske han sa slike ting.. men han var veldig opptatt av kropp og utseende, hvordan jeg gikk kledd og kommentere hvor mye snop jeg spiste. Selv når jeg kuttet det ned til å spise kun om lørdagen så kommenterte han chips-skålen og godteskålen. Jeg ble så opphengt i utseendet mitt at jeg gikk ned så mange kilo at venner ble bekymret.. Han hadde dessuten veldig sterke meninger og var VELDIG dominerende i diskusjoner, slo knytteneven i bordet etc. Jeg sa han imot og ble hissig jeg også. Han fikk meg til å begynne grine og bli lei meg.. måtte holde meg hjemme fra jobb ene gangen fordi jeg hadde grene så mye i forkant... Han hadde sett at jeg var hjemme fra jobb og sa til meg at han hadde tenkt "det der har hun godt av". Fikk ikke lov når jeg bodde ilag med han å forandre på noe i hjemmet hans.. sette inn et nytt møbel for eks. Da ble han bare kverulerende, spurte hvor jeg hadde tenkt å plassere det, at det ikke kom til å passe inn osv.. Å få husnøkkel til hjemmet hans tok det sikkert bortimot 2 år før jeg fikk.. måtte omtrent skrive søknad til han for å få en nøkkel.. Følte han alltid hadde forventninger til meg, som jeg ikke klarte innfri.. Jeg slappet liksom aldri helt av i forholdet.. Vi hadde sex 4-5 ggr i uken. Hvis jeg en dag ikke ville (og selv om han visste jeg var sliten) så ble han sur og sa til meg veldig kvasst: Du ANER IKKE hvordan det føles å bli avvist bla bla bla. Så det endte jo med at jeg sjelden turde avvise han.. Følte alt skjedde på hans premisser.. Jeg var konstant lei meg.. Hans sterke meninger om ting og tang gjorde at jeg til slutt bare ble forvirret.. Og hvorfor jeg holdt ut med han? Fordi han etter en sånn episode, var han verdens beste.. Og denne dusten savner jeg i dag Usj... Håper du har det bedre nå. Selvfølgelig hadde dette ingen ting å gjøre med at du fikk han sint. Det eneste man kan gjøre med slike er å komme seg lengst mulig bort fra dem. Naturlig at du savner ham, selv om det absolutt ikke er rasjonelt. Om du lar vettet og fornuften styre hva du gjør, vil følelsene etter hvert innhentes av forstanden. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/334544-mann-med-psykopatiske-trekk/#findComment-2806748 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fyrlykt Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 En psykopat vil alltid lete etter ting å slå ned på, bli irritert over, bli sint for, uansett hvem de er sammen med. En psykopat er ondskap satt i system 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/334544-mann-med-psykopatiske-trekk/#findComment-2806944 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ArabianStar Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Grøss, det er akkurat som å lese om kjæresten min.. Bare at han er ikke like ekstrem.. Jeg er sammen med han enda, men er temmelig drittlei nå...! Og som flere her skriver, han forandrer seg aldri.. Gjerne for en stund altså -hvis vi har hatt et oppgjør, men tinga ramler alltid tilbake i samme sporet.. Så nå sitter jeg bortimot alene med et barn som HAN bønnfalt meg å beholde da jeg ble gravid, så nå får jeg snart nok.. forstår at du savner han, men du har det best alene og det vet du nok innerst inne.. Tro meg.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/334544-mann-med-psykopatiske-trekk/#findComment-2810404 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest shunyata Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Jeg tror alle har "psykopatiske trekk" i mer eller mindre grad...både du og jeg... Jeg tror også alle kan forandre seg...men det er bare når de selv vil... Det er jo lett å se feil på andre...men vanskelig å se sine egne feil... Jeg selv bodde med en mann med "psykopatiske trekk"...jeg stemplet han nesten som psykopat...helt til jeg så at både han og jeg slet med hver vår ryggsekk som påvirket forholdet...og at jeg også hadde "psykopatiske trekk"... Prøv å se mannen din...og deg selv fra en annen vinkel... Prøv å forstå mannen din... og deg selv på en annen måte... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/334544-mann-med-psykopatiske-trekk/#findComment-2810422 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ArabianStar Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Jeg tror alle har "psykopatiske trekk" i mer eller mindre grad...både du og jeg... Jeg tror også alle kan forandre seg...men det er bare når de selv vil... Det er jo lett å se feil på andre...men vanskelig å se sine egne feil... Jeg selv bodde med en mann med "psykopatiske trekk"...jeg stemplet han nesten som psykopat...helt til jeg så at både han og jeg slet med hver vår ryggsekk som påvirket forholdet...og at jeg også hadde "psykopatiske trekk"... Prøv å se mannen din...og deg selv fra en annen vinkel... Prøv å forstå mannen din... og deg selv på en annen måte... Må bare si.. Den der var utrolig bra skrevet... Det som kan være viktig å tenke på, det er at man TRENGER ikke være psykopat for å ha slike tendenser. De kan også komme av personlighetsforstyrrelser, eks ADHD, Bipolare lidelser osv.. Det er det jeg tror er min manns problem.. Jeg tror han sliter med ADHD og har ikke fått hjelp med dette. Dette tærer på, og han har blitt ganske "forstyrra" i psyken. Han er usikker på seg sjøl(det er jeg nesten sikker på), og bruker derfor meg til å trampe for å heve seg sjøl. I tillegg til alle disse hersketeknikkene, -som(jeg skal innrømme det!), gjør meg rett gjennom forbanna hver gang han gjør det! Og da krangelen i gang.. Det mange glemmer er at psykopati er en sykdom...! Så absolutt.. En ren psykopat er SYK! Ja, vi har nok alle slike tendenser i større eller mindre grad, men ikke så ille at de ikke er mulig å leve med.. Ingen friske mennesker er vel onde av natur vel?? Er man drevet av ondskap, er det ikke en sykdom da? Eller er dette noe jeg innbiller meg.. Mulig jeg kanskje bare snakker og skriver nå helt på vidda.. Men dette er liksom min oppfatning av psykopati, personlighetsforstyrrelser og personlighet.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/334544-mann-med-psykopatiske-trekk/#findComment-2810906 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.