Gå til innhold

Brukersvar vs NHDsvar

Gjest Hm.... Jeg undres!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg synes det er forståelig. Jeg ville reagert på samme måten selv.

Ja, det er vel helt logisk. Jeg tar lettere til meg det en frisør råder meg til om hår enn hvis en uten den utdannelsen gir råd om det samme... Eller jeg hører mer på det en rørlegger sier om tette rør enn på min far ;)

Gjest høstløv

Hva er da poenget med at vi som er brukere engasjerer oss for andre på psykiatri?

Likemannsarbeide heter det.

Det er fint å vite at andre har de samme problemer, som en selv, og å høre om hvilke mestrings strategier, de har brukt for å greie å leve med problemet.

Gjest Hm! Jeg undres....!

Jeg synes det er forståelig. Jeg ville reagert på samme måten selv.

Dersom du var en bruker og jeg NHD. En medbruker svarer deg. Du bryr deg lite om svaret. Jeg, NHD, gir akkurat samme svar litt seinere. Da er svaret plutselig verdt mye for deg. Hvordan føles det?

Gjest men det er nå meg, da

Dersom du var en bruker og jeg NHD. En medbruker svarer deg. Du bryr deg lite om svaret. Jeg, NHD, gir akkurat samme svar litt seinere. Da er svaret plutselig verdt mye for deg. Hvordan føles det?

Det føles selvfølgelig helt greit.

Er det ikke ganske selvsagt at man lytter mer til svar fra en psykiater i spørsmål som gjelder psyikatri, uansett hva som sies?

Annonse

Gjest ellers blir livet for tungt

Ante meg at det var her hunden var begravet

Du må jobbe med selvfølelsen din...

Brukere snakker ut av egen erfaring. Og den er vel ikke nødvendigvis lik din situasjon? NHD har betydelig erfaring i å jobbe med ulike mennesker og deres erfaringer i sine liv.

NHD har vel betydelig med kompetanse både faglig og i forståelse med pasienter. Han har vel erfart mer enn oss og vår egen navle.

Jeg leste etterpå at jeg hadde formulert meg litt feil. Nhd har jo erfaringer fra sitt arbeid, men brukerne har mange selvopplevde erfaringer som de kan dele med oss andre som trenger hjelp og råd. Derfor trenger ikke andre brukere her å føle at det ikke er nødvendig med deres svar. For å få best mulig hjelp her på forumet så trenger vi begge.

Gjest Hva skjer da?

Jeg leser alltid fagsvarene. På samme måte leser jeg alltid svar fra enkelte brukere og hopper over andre brukere.

Noen anser jeg som interesante, andre som uinteresante. Eller for å si det på en penere måte. Jeg føler at jeg lærer mer av enkelte dolere, enn jeg gjør av andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...