Gjest minusvarianten Skrevet 11. september 2009 Skrevet 11. september 2009 Før i tiden var psykiatriske institusjoner plassert ute på landet et sted, langt borte fra støyende og stressende omgivelser. Der kunne man i naturskjønne omgivelser oppleve å få ro i sjelen. Nå, derimot, må personer med psykiske lidelser nøye seg med å bli buret inne i triste, klaustrofobifremkallende og fengselsaktige bygninger som er plassert midt i tettbebygde områder. Disse moderne psykiatriske "fengslene" hadde fått de aller mest psykisk friske av oss til å miste forstanden. Hvorfor føles det som en _straff_ å være innlagt på en moderne institusjon? 0 Siter
Gjest minuma Skrevet 11. september 2009 Skrevet 11. september 2009 Før nevroleptikaene kom ble asylene lagt langt unna folk for at besteborgerne ikke skulle forstyrres av skrik og støy. 0 Siter
Gjest xMBN Skrevet 11. september 2009 Skrevet 11. september 2009 Jeg skulle til å si at Modum Bads Nervesanatorium finnes vel fortsatt, men ser på hjemmesidene at de kanskje ikke heter Nervesanatorium lenger etter 2003 :-p ''2003 - Modum Bads Nerve¬sanatorium skifter navn til Modum Bad – Klinikken. All behandlingsvirksomhet med unntak av Poli¬klinikken, organiseres i én enhet. Modum Bad skifter logo bygger og opp en egen grafisk profil. ''(http://www.modum-bad.no/tilbakeblikk/cms/66) Jaja, tiden flyr... 0 Siter
Gjest minusvarianten Skrevet 11. september 2009 Skrevet 11. september 2009 Er du innlagt nå? Hvorfor spør du? 0 Siter
Gjest fanden er etter oss!! Skrevet 11. september 2009 Skrevet 11. september 2009 Vi straffes for vi er dårlige mennesker!!!!! 0 Siter
signaturløs Skrevet 11. september 2009 Skrevet 11. september 2009 ''Hvorfor føles det som en _straff_ å være innlagt på en moderne institusjon?'' Det finnes sikkert medisiner mot slike følelser, og jeg synes virkelig du burde ta dem. 0 Siter
Gjest x factor Skrevet 11. september 2009 Skrevet 11. september 2009 Hvorfor spør du? Jeg synes ikke du virker helt psykisk frisk? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.