Gå til innhold

Hestehold og nabovarsel

Anbefalte innlegg

Gjest god..nabo

Jeg fikk via andre høre at naboen vår hadde tenkt å ha en hest oppstallet i hagen i vinter. Nå lurer jeg på om det finnes regler for sånt? Burde man fått nabovarsel? Vi bor i såkalt tettbygd strøk. Kan man som nabo sette seg i mot dette? Jeg er forsåvidt ikke imot dette, men er litt bekymret for eventuell lukt, da vi bor nærmest. Vi vil nødig havne i konflikt med naboene men lurer på hvor vi eventuelt kan finne ut av dette. Hesten skal bo i et tilbygg til garasjen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/334641-hestehold-og-nabovarsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest høstløv

Det finnes regler for sånt, hør med teknisk etat i kommunen, de kan svare deg på om hestehold i hagen er tillatt i et villaområde.

Jeg mener at bestemmelsene kommer inn under reguleringsplanen for boligområdet.

Jeg vet at området hvor vi bor er regulert til boligformål, og da er slik dyrehold ikke tillatt.

Det hadde jeg aldri gått med på!

Og jeg snakker av erfaring. Gamlenaboen vår hadde hest, og det luktet forferdelig...

Ja..og da kan man snakke om katte- og hundemøkk i forhold....Med hestemøkk følger et betydelig problem med mengder av fluer bl.a.

Alt hestehold må godkjennes på steder hvor folk bor tett. Jeg tror det er mattilsynet eller næringsmiddeltilsynet som må kontaktes. Litt synd på en måte, for hester er jo herlige dyr:-(

Ja..og da kan man snakke om katte- og hundemøkk i forhold....Med hestemøkk følger et betydelig problem med mengder av fluer bl.a.

Alt hestehold må godkjennes på steder hvor folk bor tett. Jeg tror det er mattilsynet eller næringsmiddeltilsynet som må kontaktes. Litt synd på en måte, for hester er jo herlige dyr:-(

Nja, jeg er ikke spesielt glad i hester jeg.... De er fine, men ondskapsfulle dyr! ;P

Det var helt ille å ha hest til nabo. Vi kunne ikke ha døren oppe enkelte dager, for lukten trakk jo inn.

Da vil jeg MYE heller ha kattene på do i beddet, og en hundelort på plenen... ;P

Annonse

Nja, jeg er ikke spesielt glad i hester jeg.... De er fine, men ondskapsfulle dyr! ;P

Det var helt ille å ha hest til nabo. Vi kunne ikke ha døren oppe enkelte dager, for lukten trakk jo inn.

Da vil jeg MYE heller ha kattene på do i beddet, og en hundelort på plenen... ;P

Jeg synes ikke at hestelort lukter spesielt vondt, og jeg holder fast ved at det er fine dyr :-) Jeg liker hester etter å ha delt hverdagen med dem i flere år.

Ondskapsfullhet er noe jeg tillegger mennesker, og ikke dyr:-)

Jeg tror det må søkes om, ja.

Selv ville jeg syntes det var veldig trivelig med hest hos naboen! Vokste om med hest i garasjen ved siden av. Jeg syns ikke hestemøkk lukter så ille (i forhold til mye annet). Dessuten er det fint for barn i området å ha dyr rundt seg.

Men det er nå min oppfatning.

Gjest sjøstjerna

Selv ville jeg syntes det var veldig trivelig med hest hos naboen! Vokste om med hest i garasjen ved siden av. Jeg syns ikke hestemøkk lukter så ille (i forhold til mye annet). Dessuten er det fint for barn i området å ha dyr rundt seg.

Hester er fine dyr.

Men folk som er allergiske- kan ikke nærme seg....

Gjest god..nabo

Jeg er i utgangspunktet positiv til hesteholdet, så det blir uansett ja fra min side. Men det hadde vært greit i bli informert i forkant.

Enig med deg, hest er en fin hobby og ungene kommer nok til å bli glad for å ha en hest til nabo.

Jeg synes ikke at hestelort lukter spesielt vondt, og jeg holder fast ved at det er fine dyr :-) Jeg liker hester etter å ha delt hverdagen med dem i flere år.

Ondskapsfullhet er noe jeg tillegger mennesker, og ikke dyr:-)

Den hesten jeg traff var ond. ;P

Og det var ikke godt. Hehe!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...