Gå til innhold

frustrert, sliten, lei meg osv osv

Anbefalte innlegg

Gjest Whats wrong?
Skrevet

Vet ikke om det er riktig å spørre deg om dette, men jeg vet heller ikke om dette er noe jeg burde gå til min fastlege å snakke om. Jeg er ei jente på 30 år, har fått tre barn på 4 år, hvor de to siste kom med 1 års mellomrom. Siden jeg har gått gravid med den siste har jeg alltid vært sliten, lei meg, klarer ikke gjøre alt jeg må/burde/føle at jeg må gjøre. Har alltid dårlig samvittighet for at jeg ikke strekker til. Til tider ønsker jeg bare å pakke kofferten og stikke av for en periode. sliter med å jobbe i den forstand at jeg gruer meg til å gå på jobb.Fordi jeg vet at jeg blir så mye mer sliten og igjen går dette utover familien at jeg er sur og grinete. Er ofte sint og frustrert for en liten ting, begynner ofte å grine, tok meg faktisk å si her en natt (da jeg var oppe med minstemann) at jeg skulle ønske jeg bare sovnet inn og fikk fred. Det skremte meg. Det skal sies at jeg ikke har barn som sover noe spesielt om natta før de nærmer seg 2/3 år. Så det er jo slitsomt i seg selv. Nå har jeg mer og mer plager i bekken, skulder, nakke og under fotsålen. Under fotsålen har tatt seg opp de siste ukene, er veldig øm på denne "senen" som går fra stor tåballen og ned. Hva feiler meg? Mannen min mener jeg bør gå til lege før jeg havner i "kjellern". Jeg prøver hele tiden å opprettholde et glad "image", men er altså ikke det. Jeg vet ikke hvor jeg skal gå for å få hjelp til dette, men jeg orker ikke være konstant sliten og tappet for energi. Men jeg kan jo heller ikke bare ta ferie fra hverdagen heller... Alt dette går jo utover tilværelsen i familielivet, og jeg ønsker at jeg skal bli mitt gamle jeg meg passe energi, glad i livet, leke og være glad sammen med barna ikke bare synes alt er slitsomt...

Videoannonse
Annonse
Gjest bipolarden2.
Skrevet

Dette er garantert depresjon! Kom deg til fastlegen snarest mulig!

Skrevet

Ta kontakt med din primærlege, du har klare symptomer på en depresjon. Kanskje trenger du noen samtaler med en behandler.

Skrevet

Dette er garantert depresjon! Kom deg til fastlegen snarest mulig!

Det er ikke vanskelig å forstå at du er sliten. 3 små barn og jobb. Jeg blir sliten bare ved tanken. Må du ha jobb i tillegg til de tre små?

Jeg tenker veldig praktisk ift. deg. Livssituasjonen din er kjempekrevende. Hvis du får tilrettelagt den praktiske hverdagen din, så vil du få tilbake kreftene. Det er jeg sikker på.

Jeg har selv hatt tre barn og jeg husker jeg opplevde livet slik du beskriver i den fasen du er i. Jeg orket ikke ha en jobb utenfor hjemmet de mest hektiske årene. Da ville jeg gått fullstendig pis.

Skrevet

Det er ikke vanskelig å forstå at du er sliten. 3 små barn og jobb. Jeg blir sliten bare ved tanken. Må du ha jobb i tillegg til de tre små?

Jeg tenker veldig praktisk ift. deg. Livssituasjonen din er kjempekrevende. Hvis du får tilrettelagt den praktiske hverdagen din, så vil du få tilbake kreftene. Det er jeg sikker på.

Jeg har selv hatt tre barn og jeg husker jeg opplevde livet slik du beskriver i den fasen du er i. Jeg orket ikke ha en jobb utenfor hjemmet de mest hektiske årene. Da ville jeg gått fullstendig pis.

Må ha jobb ja. økonomisk sett. ellers så klarer vi oss ikke. Men har redusert til 80% i håp om at det hjelper. men det gjør jo ikke det. tok til og med en ukes ferie alene med eldstemann i syden. der slappet vi av og fikk sove og kose oss. men det tok vel maks en uke fra vi kom hjem til batteriene var utlada igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...